• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nummers omzetten naar barcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
91
Ik heb een lijst met heeft veel nummers van magazijn artikelen, die zou ik allemaal handmatig moeten intikken. graag zou ik dit met een barcode scanner willen doen. hoe krijg ik deze nummer omgezet in excel 2010 naar een barcode?
 

Bijlagen

  • helpmij test2.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
ik heb het zo gedaan. met barcode type 3 of 9.
 

Bijlagen

  • helpmij test2.xlsx
    12 KB · Weergaven: 121
Wat wil je nu precies?
Nummer omzetten naar Barcode of
Barcode omzetten naar Nummer?


Je vraagt het ene en uit het voorbeeldje lijk je het andere te willen.
 
Ik wil de code die nu in kolom A staat omgezet hebben naar een streepjescode.
 
Zoek eens op de font Barcode39... dat helpt je een eind verder.
 
@Pringles2003: Zou een goed plan zijn als je een download-link geeft naar het font dat je gebruikt ("3 of 9 barcode"), want die kun je niet embedden in een Excel bestand. Zodra de vragensteller het font heeft geïnstalleerd zal in Excel hem (hopelijk) duidelijk worden hoe jij de vork in de steel gezet hebt.

Tijs.
 
Dat font heet anders, namelijk "Free 3 of 9", niet "3 of 9 barcode". Kan best technisch hetzelfde font zijn, maar dan moet je erbij vermelden dat kolom b in Excel moet worden omgezet naar het (zojuist geïnstalleerde) "Free 3 of 9" font.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan