• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA-code i.p.v Index formules

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt geen timestamp of Id in het bestand staan. Er kan dus nooit iets gevonden worden wat bepaalt of iets de de eerste of laatste transactie van een maand is. Dit probeert iedereen je al duidelijk te maken maar blijkbaar valt het kwartje niet. (sorteer voor de lol eens jouw dataset. Dan zal je zien dat er niets van jouw eigen formules meer van klopt.

Saldohuidigemaand = laatsbekende saldovorigemaand - Som(uitgavenhuidigemaand) + Som(inkomstenhuidigemaand) en daar gaat geen VBA code wat aan veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Ik impliceer in het geheel niet dat je de verkeerde datum gebruik, ik wilde weten welke het moet zijn. Aangezien je de rentedatum wil en niet de boekdatum denk ik dat dit de juiste berekening zou moeten zijn.
 

Bijlagen

  • TestE (2.xlsb
    80,9 KB · Weergaven: 34
Jan Karel, voor mij was dit draadje afgerond, vandaar mijn late reactie.
Erg bedankt voor jouw werk. Ik had nog niets met draaitabellen gedaan. Heb hem inmiddels geïmplementeerd in mijn originele tabel en bedragen kloppen. Moet alleen nog proberen om de gegevens in tabblad TRANS te verversen (.csv-bestand). Dat moet toch kunnen volgens mij?
 
Jan Karel, werkt perfect! Wat heb ik moeilijk gedaan met formules. Nogmaals bedankt.
 
Toch nog een vervolgvraag.
Hoe kan ik nu mbv de oplossing van Jan Karel het saldo op de laatste dag van de maand extraheren? Met "Groeperen" lukt het mij niet om de laatste dag van de maand kiezen. Dus een "Berekend veld" zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maar hoe?
 
In principe heb je niet meer nodig dan het startsaldo per rekening, waarbij je dan de maandresultaten optelt.
 
Maar waar kan ik die voor de 3 rekeningnummer invoeren? Lukt me alleen om 1 bedrag in te voeren voor alle 3 de rekeningnummers
 
Dat is inderdaad erg lastig. Vraag: Staan daadwerkelijk die drie rekeningen "door elkaar" in de csv?
 
Ik krijg ook handmatig de zaak niet kloppend, welke datum kolom ik ook gebruik, ik geef het nu officieel op :-(
 
hier een poging die exact het zelfde doet als jij, zie gele cellen:

ps ik begrijp niet wat je er mee moet.
de toelichting waar alles vandaan komt kun je aanzetten door de variabele "MetVerhaal" op "WAAR" te zetten.
 

Bijlagen

  • TestE (4.xlsb
    53,6 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
ik weet niet meer waarom ik niet eerder ben ingegaan op jouw #19. Heb ik spijt van want die code levert de resultaten die ik zoek. Ik ga het overzetten naar mijn originele bestand.
Ik wil "simpelweg" per rekeningnummer het resultaat per maand, en dan rekeninghoudend met alleen de transacties in de betreffende maand (zie #20). Kan uiteraard ook door de verschillen tussen BIJ-AF te berekenen maar dan heb ik nog geen saldo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan