Wifi regelmatig traag hoe uitzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.385
Hoi,
Mijn wifi in huis is regelmatig traag of reageert bijna niet voor een tijd. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken om uit te zoeken waar dat aan ligt?
Internet aanbieder is Ziggo (snelheid 60/10 Mbit/s).
De internet router is een Technicolor TC7210 router.
De locatie van de router is in de meterkast.
Wifi getest in de gang (naast meterkast) en in de huiskamer (5 meter van de router verwijderd).

Als internet traag is of niet reageert, dan is dat op alle apparaten (laptop, tablet, telefoon).

Als ik de router uit/aan zet is het probleem opgelost. Is dat de oplossing om die bijvoorbeeld elke dag met een timer uit/aan te zetten?

Bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Hoi @manamana, bedankt voor je tips.
Eerste linkje doorgespit en dat zit zo te zien allemaal goed. 2e linkje kan ik niet zoveel mee, althans kan een log bestandje uitdraaien en doorlopen. Maar het probleem is zo te zien niet computer specifiek, want als internet traag is dan is het bij laptop/smartphone/tablet traag.
 
Neem contact op met Ziggo, want dat is niet goed als je alles hebt doorlopen. Kennelijk spelen externe factoren mee en moet je naar een ander kanaal gaan.
 
Heb contact met Ziggo opgenomen @manamana en door ander kanaal lijkt het wat stabieler. Eventueel ga ik toch een extender ervoor aanschaffen. Maar zet de vraag op opgelost. Bedankt :thumb:
 
Oke netjes zo. Hoop dat het je goed gaat. Succes en groet van mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan