Externe hardeschijf pruttelt conafgebroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Ik heb in een docking station een hardeschijf staan voor het maken van back-ups. Deze pruttelt onafgebroken, ook als ik er niks mee doe. Voor een hardeschijf waar het OS op draait is dat normaal, maar waarom doet deze schijf dat?
 
Niet ideaal dat je blijkbaar van ons nu verwacht dat we gaan speculeren terwijl we geen enkele basisinformatie hebben.

Ik zal je een paar speculaties geven over de mogelijke oorzaak, en dat is alles wat ik aan je vraag besteed:
a. Anti-virus die (op de achtergrond) checks uitvoert op malware
b. Windows die (op de achtergrond) de schijf aan het defragmenteren is
c. De Windows Indexing service die (op de achtergrond) bezig is de inhoud te indexeren voor sneller zoeken etc.
d. [Waarschijnlijk niet aan de hand/daar niet vermeld, maar check het even in sysdm.cpl, tabblad Systeemherstel] De partitie op de externe schijf staat op Controleren

Hopelijk hebben anderen nog tips.

Tijs.
 
Om te vermijden dat ik verkeerde of onnodige info geef heb ik daarmee gewacht.
De suggesties die je geeft had ik al nagelopen, vandaar dat ik nu deze vraag postte.

PS Het betreft Windows 7. En ik hoor dat als ik de dockingstation waarin de hardeschijf staat aansluit op een Linux computer ook dan de schijf aldoor staat te pruttelen.
 
Laatst bewerkt:
Om te vermijden dat ik verkeerde of onnodige info geef heb ik daarmee gewacht.
Vreemd antwoord en dan ook nog Tijs bedankt, maar die suggesties waren overbodig. Doe eens een schijfcontrole op die HDD en controleer die schijf eens met CrystalDiskInfo.
 
Zoals ik al schreef heeft Windows Schijfcontrole geen problemen gevonden. CristalDiskInfo is ook nog een idee en zal ik zo draaien want hij staat nu een andere taak uit te voeren.
 
Hallo

Kan een normaal gedrag zijn voor deze merk/typnr/ouderdomloze harddisk.

Peter
 
Vreemd antwoord en dan ook nog Tijs bedankt, maar die suggesties waren overbodig. Doe eens een schijfcontrole op die HDD en controleer die schijf eens met CrystalDiskInfo.

CristalDiskInfo ziet die HD niet, maar HD Tune vindt geen gezondheidsproblemen.
 
Ik heb besloten om de schijf voor de zekerheid te vervangen door een nieuwe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan