Database regel aanpassen voor iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Busselw

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2017
Berichten
16
Hallo allemaal,

In mijn database moet ik voor al de cliënten bij de voorletters de . (punt) weghalen.
J.F.E. moet JFE worden. Kan ik dit op een snelle manier doen voor de gehele database?

Alvast bedankt!
 
Wat bedoel je met 'hele database'? Heb je meerdere tabellen waarin je een voorletter veld hebt? Hoeveel zijn het er dan? Ik zou eerst eens beginnen met in de tabel zelf met Zoeken en Vervangen op het betreffende veld te werken; dat gaat doorgaans razendsnel. Je drukt in het veld [Voorletters] Op <Ctrl>+<h> (zoeken en vervangen), typt een punt in het veld <zoeken naar>, laat het veld <vervangen door> leeg (je wilt immers de punten weg) en kiest bij <Waar> voor de optie <<Gedeelte van veld>. Vervolgens voer je de vervangactie uit. Meer is het niet, dus dat is voor een paar tabellen best te doen zo.
 
Ja precies wat ik moest doen! dankjewel.
dan nog een vraag. Nu heb ik in mijn tabel het adres en huisnr op 1 regel.
Is er een snelle manier dat ik deze 2 apart gezet krijg, dus in 2 velden?
 
Daar is geen snelle manier voor, al is het maar omdat een adres + huisnummer niet altijd consequent wordt ingevoerd. Zo kan een huisnummer de laatste 'tekst' zijn in een regel, maar er kan ook best nog wat achter aan komen, de huisnummer toevoeging. Dus puur op laatste woord filteren, is niet betrouwbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan