• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak cel A bij cumulatieve waarde cel B-E

Status
Niet open voor verdere reacties.

nasolini

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Berichten
39
Beste Helpmij Leden,

Ik heb een vraag betreffende Excel 2010.

In kolom A staat een rij met namen (183) In rij B, C, D en E staan waarden tussen de 1 en 4. (1 akkoord, 2 geweigerd, 3 niet gereageerd 4, niet gebeld). Ik wil weten wanneer iemand 3 keer achter elkaar heeft geweigerd of niet heeft gereageerd.

A B C D E
Persoon x 2 3 2 1
Persoon y 1 3 3 1
Persoon z 2 2 2 1
Persoon a 1 3 3 1

In dit geval wil ik dat de cel van persoon X rood kleurt.
In het geval van persoon 1 wil ik niet dat de cel rood kleurt.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb met voorwaardelijke opmaak wel de kolom B, C, D, E automatisch een kleur laten toekennen. Zo worden alle cellen in die kolom met een waarde van 1 automatisch groen, 2 rood etc. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om kolom A te laten kleuren als de de cumulatieve waarde van kolom B, C, D, E 6 of hoger is. En het zou al helemaal fantastisch zijn als het dan op een volgend is bv. bij persoon z wel en bij persoon a niet (in het hier boven staande voorbeeld). In beide gevallen is de waarde meer dan 6 alleen persoon a heeft maar 2 keer achter elkaar niet gereageerd/geweigerd (niet erg) en persoon z heeft dat 3 keer na elkaar gedaan(wel erg).

Hopelijk is mijn wens een beetje duidelijk en kan iemand mij helpen.

Groet,

Jordi
 
Het bestandje moeten we zelf maken?
 
Jordi,

post het bestand met deze gegevens en de vwo eens......
 
nee je hoeft het bestand niet zelf te maken. Ik was zo simpel om te denken dat jullie met iets dergelijks uit konden leggen zodat ik het zelf doe. In de bijlage het bestand. Hoewel alle namen zijn weggehaald ivm privacy. Ik weet niet of het dan alsnog werkt? Excuus voor de late reactie.Bekijk bijlage uitkomsten.xlsx

Nog niet alle maanden zijn ingevuld
 
Jordi, zie bijlage
 

Bijlagen

  • uitkomsten hs.xlsx
    17,7 KB · Weergaven: 50
Haije,

Ziet er goed uit hoor. Bedankt! Enige vraag die mij nu nog rest is, hoe krijg ik dit in mijn andere bestanden voor elkaar? Ik zie niet hoe je deze bewerking hebt toegepast. Ik heb meerdere bestanden die ik op deze manier in wil delen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan