pdf draaien/roteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Het gebeurt weleens, dat een pdf bij het scannen enigszins (bv 1°) is gedraaid.
Is er een mogelijkheid om dit met een programmaatje te corrigeren?
 
Je scant hem dus naar een plaatje? Dan kan je dat met de meeste tekenprogramma's wel doen. Bijvoorbeeld deze:
http://www.irfanview.com/
 
Da's idd. een optie, er zijn meer mogelijkheden:

- de meest elementaire is eigenlijk even bekijken in je scansoftware wat er niet 'goed' gaat. Software is op zich redelijk 'dom' dus er zal vast wel een optie staan aangevinkt (of juist niet?) om te roteren. Ik kan mij niet voorstellen dat jouw scanner / scansoftware, "zomaar" random tekst / plaatjes / pdf'jes draait.

- als je Office Word op je machine hebt staan en je hebt de .pdf als afbeelding ingscand, dan kun je die afbeeldings .pdf in Word ook als afbeelding invoegen en vervolgens alle kanten op laten draaien die je leuk vindt. (zal ongetwijfeld ook met Open Office kunnen, maar dat progje heb ik nooit gebruikt)
 
Laatst bewerkt:
reactie #3:
Meestal betreft het pdf's, die ik toegestuurd krijg. Aan de instellingen o.i.d. kan ik dan niets doen.
Als ik een pdf in Word open, daarna draai en dan weer opsla als pdf; heb ik wel eens gedaan. Dit gaat ten koste van de kwaliteit. Het wordt wazig.
 
Als je een OCR programma gebruikt als bv Omnipage, die zet de pagina automatisch recht en kan het eventueel ook omzetten in tekst met plaatjes als je daar behoefte aan hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan