aliassen en zoeken via verwante items

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingeVH

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2016
Berichten
10
omdat ik vanuit verschillende accounts mails moet kunnen versturen was ik verplicht om ook voor de aliassen een account in Outlook aan te maken.
Zeer vervelend, want op die manier komen mails evenveel keren in mijn inbox als er aliassen zijn. Dit probleem heb ik opgelost via regels en onderstaande instructies.

Knipsel.JPG

Door het IMAP gegeven kan ik vaak mails (meestal uit mijn inbox) niet verplaatsen naar een map. De boodschap die ik dan krijg is: "kan item niet verplaatsen"

Dan maar via een zoekopdracht naar "verwante items" => toont dan alles inclusief de zogenaamde dubbels, van waaruit ik dan de opkuis kan doen.

gigantisch omslachtig en tijdrovend.

Hoe kan ik in OUtlook 2010 vermijden dat in zulke zoekopdracht deze "zogenaamde" dubbels (in werkelijkheid maar 1 mailbericht) niet verschijnen?

Ik vraag me af of het niet verstandiger is om af te stappen van Outlook en uit te kijken naar een mailprogramma dat dan misschien ook meteen het gigantisch probleem van de "unified in- en sent-boxen" oplost...

Hoop dat iemand me hier kan verlossen want het tijdverlies om mijn mailbox opgekuist te houden is enorm :confused:
thanks!
 
Lijkt mij genoeg dat je alle "alias" mailaccounts uitsluit van ophalen van mail, als je ze alleen gebruikt om mail 'vanaf' te verzenden:
In Outlook:
Ctrl+Alt+S toetscombinatie -> klik knop Bewerken... -> vink bij alle "alias" mailaccounts uit: E-mailitems ontvangen
Klik zo vaak OK als nodig is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt, dit is reeds op deze wijze ingesteld. Maar zoeken via verwante items blijft de aliassen mee weergeven (tot op het moment dat ze van de inbox naar een andere map zijn verplaatst). En het blijft gissen & missen om te achterhalen dewelke kan verplaatst worden

bedankt alvast voor je reactie
inge
 
Je zou kunnen overwegen om gebruik te maken van Zoekmappen
Zoekmappen worden dynamisch aangepast, en je kunt er een aantal criteria in kwijt, zodat je de juiste mails van de juiste accounts meteen in beeld hebt.
Ook belangrijk: Je kunt aangeven in welke map(pen) gezocht moet worden (in jouw geval dus de Inbox), zodat reeds gearchiveerde mails buiten de zoektocht/presentatie blijven.
Met Ctrl+Shift+P maak je een nieuwe zoekmap.

Overigens moet je met IMAP accounts 'oppassen' omdat het bijwerken ervan enige tijd kan duren. Je kunt het afdwingen met de F9 toets, dus mogelijk helpt je dat ook (een beetje) tegen die "kan item niet verplaatsen" meldingen.

Overigens excuus dat ik niet gezien had dat mijn oplossing overeen kwam met wat je in de schermafdruk liet zien.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je ondersteuning...ik krijg er zulk punthoofd van dat ik Outlook ondertussen heb geruild voor Thunderbird. (waar ik op het eerste zicht perfect kan werken met unified inbox en sentbox (ook met imap, voor al mijn accounts) en geen problemen ondervind met het verplaatsen of "virtuele dubbels door de aliassen).

waar ik nog wel oplossing voor moet zoeken : is een manier om de taken in outlook te exporteren naar Thunderbird-taken. Mocht iemand hier iets over weten, dat zou fantastisch zijn:thumb:
thanks, inge
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan