Invulblokje maken in Word 2007-formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Berichten
124
Goedemiddag,

Wie kan mij helpen met het volgende: in Word 2007 heb ik ooit een formulier gemaakt met o.a. een invulblokje waar men een omschrijving in kan zetten.
Iets in de eigenschappen van het blokje staat niet goed, want als je meer dan x woorden typt in het blokje, gaat de zin niet automatisch naar de volgende
regel, maar typt door. Het wordt dus één lange regel. Ook is het niet mogelijk, indien je een stukje tekst in het veld plakt, hierin te scrollen.

Ik heb helaas maar een simpele kennis van formulieren maken en hoop dat iemand mij kan helpen. Het formulier is opgebouwd uit cellen.

Met vriendelijke groet,
Denise
Invulveld.JPG
 
Het is wellicht handig om het formulier (het document dus) mee te posten, dan kunnen we zien wat er aan de hand is. Zo op het eerste gezicht lijkt het inderdaad dat één van de instellingen van het tekstvak niet goed staat: de eigenschap MultiLine zou wel eens op False kunnen staan.
 
Je probleem ligt niet zozeer in het formulierveld, maar in de tabel waarin het veld staat. Dat heeft een rechter kantlijn die zo'n 8 cm buiten het papierveld valt. Logisch, dat de tekst dan doorloopt tot dat punt. Klik maar in de tabelcel, en kijk waar het rechter kantlijnsymbool staat. Als je dat terugsleept naar een plek binnen of op de rand van de tabel, dan klopt het weer.
 
Dank je wel, OctaFish, de kantlijn heeft geholpen! Het enige nog is dat je niet kunt scrollen met de pijltjes in de tekst die je in het vakje hebt getypt.
Heb je daar ook een oplossing voor? Alvast weer hartelijk dank. Denise
 
Je hebt de lengte van het tekstveld ingesteld op 100 tekens; dan is er toch geen enkele noodzaak om te scrollen? Maar veel belangrijker: je kunt niet scrollen in een veld. Als je wilt dat het 'tekstvak' (wat het niet is, het is een tabelveld) onbeperkt gebruikt kan worden, dan moet je er geen veld in zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan