Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan05

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2016
Berichten
58
Knipsel.PNG

ik heb een alternate pc (geen merk of type nummer super irritant met drivers etc) gekregen hier heb ik windows 10 pro op geïnstalleerd.
Nu begon het lapje (van de batterij) rood (voorkant van de pc) te knipperen dus ik dacht nu haal ik de batterij er uit en erin het lampje Brant nu niet meer rood maar komt wel met het volgende scherm (zie afbeelding) (meerdere keren al geprobeerd)
wat ik voorheen niet kreeg. nu wil ik het scherm met het piep geluid weg hebben hoe doe ik dit. (de juiste datum en tijd is al ingesteld ) en ik heb ook al de bios de geüpdatet.
dus mijn vraag is hoe kom ik van deze melding af
 
Je bedoelt dat hij blijft piepen en niet verder gaat dan dat scherm?
Dan is er echt iets mis dat waarschijnlijk niets met de batterij van doen heeft.
 
Laatst bewerkt:
nee hij start gewoon door
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je dan met "het scherm met het piep geluid"?
 
Nu begon het lapje (van de batterij) rood (voorkant van de pc)
Knap, de aansluitingen van het moederbord voor de front leds zijn voor de power en harde schijf, je hebt nu de bios gerest......
Hoe kwam je erbij dat het voor de bios backup batterij was?

Bord is ook niet bedoeld voor W10, Asus zelf levert er geen drivers voor.

Splash screen is ook uit te zetten.
https://www.asus.com/support/Download/1/22/45/11/29/
 
Laatst bewerkt:
Een PC geeft bij het opstarten wel vaker 1 piep. Het BIOS scherm verschijnt dan waarna hij doorstart. Het wel of niet tonen van dat scherm kan je, als het BIOS die mogelijkheid biedt, in de instellingen wel uit zetten.

Lees ook even goed wat Lange Pier schreef.
 
Knap, de aansluitingen van het moederbord voor de front leds zijn voor de power en harde schijf, je hebt nu de bios gerest......
Hoe kwam je erbij dat het voor de bios backup batterij was?

Bord is ook niet bedoeld voor W10, Asus zelf levert er geen drivers voor.

Splash screen is ook uit te zetten.
https://www.asus.com/support/Download/1/22/45/11/29/

waarom krijg ik dat scherm na de bios reset
Omdat ik iets hoorde piepen kwam ik erop
 
Omdat je het BIOS een update hebt laten doen, dan staat alles weer op default.
 
ik heb een alternate pc (geen merk of type nummer super irritant met drivers etc) gekregen
Klopt ook, alternate levert geen eigen merk of types, maar benoemd die naar zelf samengestelde componenten.
Hier heb je dus ook geen complete driverpakket op 1 dvd bij, wellicht meerdere, gezien de componenten.
Ik ga met lange pier mee dat dit moederbord (uit 2010) al niet wordt ondersteund door asus mbt windows 10.
Wil niet zeggen dat win10 niet wil draaien, maar je zal in de nabije toekomst ook tegen driverproblemen aanlopen, al dan niet op dit moment al.

Wat je vraag over een bios doet in de windows 10 sectie is mij een raadsel. heb dit aan de medemoderator voorgelegd de vraag te verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ding is uit najaar 2007.
Drivers bij de makers van de desbetreffende chipbakkers halen, als ze er al voor W10 zijn.
 
Beste jan05,

Omdat je vraag over de bios gaat heb ik hem van windows 10 naar de bios sectie verplaatst.

Succes.
 
Knap, de aansluitingen van het moederbord voor de front leds zijn voor de power en harde schijf, je hebt nu de bios gerest......
Hoe kwam je erbij dat het voor de bios backup batterij was?

Bord is ook niet bedoeld voor W10, Asus zelf levert er geen drivers voor.

Splash screen is ook uit te zetten.
https://www.asus.com/support/Download/1/22/45/11/29/

Ik kwam er bij omdat voor op de pc een rood lichtje ging branden (icoontje van een batterij)
 
Knipsel.PNG nog een vraag weet iemand wat deze geelgekleurde symbolen beteken in de afbeelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan