PC samenstellen (budget +/- 900)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
109
Hallo Allemaal

Ik wil graag een gamer-pc samen (laten) stellen met een budget van ongeveer 900, ik heb wel enig verstand van computers maar hardware-matig vraag ik toch liever advies bij de échte experts :p

Ik heb in principe alles (op de monitor na) nodig. Dus ook OS, en een behuizing. Een kast en windows 10 versie kan ik natuurlijk wel zelf uitzoeken maar in het budget moet daar wel rekening mee gehouden worden. Suggesties voor een mooie kast zijn natuurlijk wel van harte welkom (het liefst iets wat er optisch ook mooi uitziet, met LED verlichting o.i.d.)

Iets wat er wel sowieso bij moet is een SSD van tenminste 120GB voor windows (en als er ruimte over is voor een grotere SSD dan ook voor wat games).

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen en willen helpen!
 
Lastig met dit budget. Een game pc heeft een snelle graphics card en een 2e harddisk want met 120 GB zit je binnen mum van tijd vol met wat grotere games. Een pc wordt geen game pc als je er een mooie (duurdere) behuizing omheen zet met leuke verlichting. De prioriteiten liggen verkeerd. Met dit budget kom je terecht bij een Intel i5 met graphics card GTX 1060 (past wel binnen budget denk ik). Ik zou direct gaan voor 256 GB SSD.
 
Laatst bewerkt:
Ja de bedoeling is inderdaad ook een kleine SSD (want die zijn nogal prijzig) alleen voor het besturingssysteem en dan een normale HDD voor de games. Behuizing hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn, er zijn genoeg kasten van 50-100eu die er hartstikke leuk uit zien.
 
Houdt rekening met een iets grotere PSU (voeding) voor een "game" pc. Nogmaals, met dit budget kan je geen game pc samenstellen. Het wordt een gewone pc in een game behuizing. Alleen door een snelle graphics card kan je het aantrekkelijk maken om te gamen.

Het verschil in prijs tussen 128 en 256 GB valt mee. Dit moet lukken voor 40 Euro meerprijs, dat lijkt mij een goede investering voor een pc.
 
Waar moet ik dan wel aan denken qua budget? het valt eventueel nog wel uit te breiden tot 1000-1100

Misschien is 900 een onrealistische verwachting en zijn de dingen nou eenmaal duurder geworden de laatste jaren, mijn vorige pc was namelijk 850 met alles erop en eraan en die ging 4 jaar mee. Daarna was het slechts 300euro investeren voor upgrades en toen was ie weer helemaal up to date.
 
Laatst bewerkt:
Als je de pc zelf wilt samenstellen, ga dan uit van deze pc en kijk waarop je wilt bezuiningen. Deze pc is een low-budget game pc.
MSI Trident 3 met i7-7700, 8 GB DDR4, GeForce GTX 1060, 256 GB SSD, 1 TB HD, Wifi 802.11ac
 
Zoiets bijvoorbeeld? https://goo.gl/9R1w8i (hij moet ff laden, hij laat de eerste paar seconden de standaard, niet aangepaste, pc zien)

de website is mij onbekend maar als ik bij een webshop als azerty de onderdelen vergelijk kom ik min of meer op dezelfde prijs uit

Ik weet alleen niet in hoeverre dit écht goede onderdelen zijn?

(komt dan alleen nog een SSD apart bij, degene die ze hier aanbieden zijn nogal duur)
 
Laatst bewerkt:
RE: Ik weet alleen niet in hoeverre dit écht goede onderdelen zijn?
Het is wel stoer, een Intel K processor, maar een i7-7700 op een lagere clock is wel 15% sneller. Er mist de belangrijke SSD die echt nodig is. Wel mooi is de hoeveelheid geheugen en de 600W PSU.
 
120 GB SSD krijg je spijt van. Ik zou direct gaan voor 256 GB SSD. Het systeem van Azerty zit ook op ong. 1300,-.
 
Ik zou eens hiermee beginnen, onderdelen kun je naar wens aanpassen.
Daarmee krijg je een gevoel voor prijs / kwaliteit en mogelijkheden...
 
Thanx voor de goede tip. Eigenlijk een leermomentje :) Niet alleen de Pricewatch bekijken maar ook hun reviews lezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan