Outlook inhoud exporteren en toegankelijk houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
427
Hallo,
Als ik van werk zou veranderen zou ik graag mijn gehele outlook willen exporteren of in elk geval mee willen nemen. Hoe is dit het beste te doen? Welke opties zijn er?
Ik wil dit dus als een soort secundaire mailbox gaan zien om eventueel referentiemateriaal, voorbeeld emails of bijlagen in te zoeken.

vr gr
Robert
 
Dan zou je kunnen volstaan met het kopiëren van het bestand outlook.pst naar een usb stick. Als er in de map ook nog een archive.pst staat, kopieer die dan ook.
Die bestanden vind je hier : Klik

Na installatie van Outlook op de andere machine kopieer je de op de usb stick staande bestanden naar dezelfde lokatie op de nieuwe machine als waar ze op de oude stonden. Outlook zal je waarschuwen dat de .pst al bestaat en of je die wil overschrijven. Kies "Ja", want na de kale installatie van Outlook zijn de .pst bestanden op de nieuwe machine nog 'leeg'. Eenmaal naar de nieuwe machine gekopieerd heb je het e.e.a. weer tot je beschikking.
 
Laatst bewerkt:
Als je via Exchange werkt zul je wel eerst een .pst moeten maken en de e-mails ernaartoe kopiëren. Daarna wat gast0225 zegt.
 
Maar kan dit ook als een soort losse emailfolder?
Ik zie het meer als een archief waarin ik wil kunnen zoeken mocht dit nodig zijn. Het is dus niet een actieve mailbox die ik ga continueren
 
Wat houdt je tegen om op de 'nieuwe' machine hetzelfde account aan te maken als op de oude? Je ontvangt er toch geen mails meer op en als je doet wat ik hierboven adviseerde dan kun je dat "slapende / dode" account gewoon 'zien' en raadplegen in Outlook.
 
Via opties van outlook kan je een "Outlook-gegevensbestand (.pst)" exporteren. Deze kan je meenemen op een USB-stick o.i.d. (mits je huidige werkgever dit toestaat!) Deze .pst kan je weer openen binnen een andere Outlook omgeving.
 
Idd. en dan doe je min of meer hetzelfde als dat je de .pst(s) rechtstreeks vanaf de bestandslokatie op usb zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan