• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Potentiele orderwaarde berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Berichten
278
Goedenmiddag,

Ik zou graag in onze (Excel) bestellijsten een soort knop maken, waarmee met een druk op de knop de potentiele orderwaarde wordt berekend.

Ik heb hier een versimpelde weergave gemaakt van een bestellijst:
Bekijk bijlage Ordersheet.xlsx

We gebruiken een formule om de benodigde voorraad te berekenen. Zodra die cel negatief wordt, weten we wat er bijbesteld moet worden. Het liefst zou ik met 1 druk op een knop een soort pop up krijgen, die weergeeft wat de totale orderwaarde zou zijn, als we op dat moment zouden bestellen.

Belangrijk is dan dus dat de positieve waarden (waar we dus voldoende voorraad van hebben), niet meegerekend worden. Alleen de negatieve waarden, aangezien we dat bij zouden moeten bestellen.

We werken met bestellijsten van honderden regels lang, het duurt vrij lang om goed te bepalen of we voldoende waarde hebben om een order te plaatsen. Als we met 1 druk op de knop een indicatie krijgen, zou dat heel veel tijd schelen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
waarom met een "druk op een knop", en niet m.b.v. een formule als in cel J1?
 

Bijlagen

  • Ordersheet HS.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 22
Dat zou inderdaad ook kunnen. Echter zijn de lijsten vrij vol qua informatie en cellen met info er in, dat het verbergen achter een knop me wel praktisch leek.

Ik heb 1 ding vergeten te vermelden; kolom F uit mijn voorbeeldbestand bestaat niet in de echte lijsten (geen plaats voor), dus het mooiste zou zijn om die berekening ook in de formule mee te nemen. Lukt dat ook?
 
Zonder kolom F wordt de formule

Code:
=-SOMPRODUCT(($E$2:$E$17<0)*($B$2:$B$17)*($E$2:$E$17))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan