• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mergefield

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phill

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2012
Berichten
70
Ik heb de onderstaande vraag:

Ik heb een excel-bestand gekoppeld aan een word-document.
In het word-document worden diverse bedragen onder elkaar vermeld.
Hiervoor gebruik ik onderstaande code:
{MERGEFIELD Betalen\#.##0,00}
{MERGEFIELD Betalen1\#.##0,00}
{MERGEFIELD Betalen2\#.##0,00}
{MERGEFIELD Betalen3\#.##0,00}

Nu komt het voor dat de bedragen verschillen, bijvoorbeeld:
1.000,00
192,68
350,00
1.000,00

Door de bovenstaande Code staan deze netjes onder elkaar, zoals beneden vermeld
1.000,00
192,68
350,00
1.000,00

Ik zou hier echter graag een Euroteken voor willen zetten. Ik krijg het echter niet voor elkaar om het Euroteken netjes onder elkaar te zetten, zoals onder vermeld:
€ 1.000,00
€ 192,68
€ 350,00
€ 1.000,00


Heeft hier iemand een oplossing voor?
 
Smaken verschillen maar ik vind links uitgelijnde getallen totaal onoverzichtelijk. In Excel kan je deze opmaak gebruiken voor een nette notatie van getallen

Code:
_ € * #.##0,00_ ;_ € * -#.##0,00_ ;_ € * "-"??_ ;_ @_
Of dit in in een mergfield werkt weet ik niet en is ook niet te testen omdat er geen voorbeeld bestanden zijn bijgevoegd.
 
Sorry, mijn fout. Het staat er inderdaad links uitgelijnd, maar dat moet het niet zijn. De uitlijning van het bedrag moet rechts zijn, maar het euroteken moet links uitgelijnd zijn.
In excel heb ik dat wel, maar in het word-document krijg ik het euroteken niet links uitgelijnd als de bedragen verschillend zijn. Daarbij zou ik natuurlijk wel het euroteken er vast kunnen neerzetten, maar het zijn soms minder bedragen per brief dan ik Mergefield-codes heb, dus dan staan er een hele hoop eurotekens zonder bedrag.
 
Vandaar de opmerking over de ontbrekende bestanden. Nabouwen kan wel maar doe ik niet.
 
Wat doet een Word vraag in een Excel forum? Denk je dat je dan beter geholpen wordt? :). Het vraagstuk kan uiteraard niet in Excel worden opgelost, maar moet je toch echt in Word zoeken. En dan is het simpel genoeg, want je kunt de opmaak zoals je dat in Excel doet niet maken in een Word veld. Dus dat hoef je ook niet te proberen. Wat wél kan: een Euro teken plaatsen op een linkslijnende tab, en het veld met de bedragen op een decimale tab, dan staat het precies zoals je het hebben wilt.
 
Bedankt voor de informatie. Ik ga ermee aan de slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan