• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbelklik op lege plek in plattegrond weergave melding "geen container aanwezig"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Berichten
192
Goedemiddag,
Als ik in bijgaande plattegrond dubbelklik op een containernummer dan werkt het voortreffelijk, maar klik ik op een lege plek, dan verschijnt er ook een formulier.
Dat is dan niet de bedoeling. Of er moet geen actie komen of er moet een melding komen in de trant van "Hier staat geen container".
Wie helpt me?


Bekijk bijlage tst tst.xlsm

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Sheets("database").Unprotect ""
Sheets("plattegrond").Unprotect ""
'code


f.Offset(1).Resize(7) = Application.Transpose(Array(TextBox2, TextBox3, TextBox4, Format(TextBox5, "'@"), TextBox6, Format(TextBox7, "mm-dd-yyyy"), TextBox8))
With Sheets("plattegrond")
    Selection.Cells.Interior.ColorIndex = 0
End With
Unload Me
End Sub
Private Sub CommandButton2_Click()

With Sheets("database")
Sheets("database").Unprotect ""
Sheets("plattegrond").Unprotect ""

iRow = .Cells.Find(What:="*", SearchOrder:=xlRows, SearchDirection:=xlPrevious, LookIn:=xlValues).Row + 1
    .Cells(iRow, 1).Resize(8).Value = Application.Transpose(Array(Label1, Label2, Label3, Label4, Label5, Label6, Label7, Label8))
    .Cells(iRow, 2).Resize(8).Value = Application.Transpose(Array(TextBox1 & " exit", TextBox2, TextBox3, CStr(TextBox4), Format(TextBox5, "'@"), TextBox6, Format(TextBox7, "mm-dd-yyyy"), TextBox8))
    .Cells(iRow, 1).Interior.Color = RGB(255, 204, 153)
    .Cells(iRow, 2).Font.Underline = xlUnderlineStyleDouble
End With
  For j = 1 To UBound(ar)
    Me("Textbox" & j) = ""
  Next j
    f.Offset(1).Resize(7) = ""
    f.Offset(6) = "[xx-xx-xx][xx-xx-xx] C=NEE ID=NEE"
With Sheets("plattegrond")
    Selection.Cells.Interior.Color = RGB(153, 204, 0)
End With
Sheets("database").Protect ""
Sheets("plattegrond").Protect ""
End Sub
Private Sub UserForm_Initialize()
ActiveSheet.Unprotect
  For j = 1 To UBound(ar)
    Me("Textbox" & j) = ar(j, 1)
  Next j
Sheets("plattegrond").Protect ""
End Sub
 
Test deze eens:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 ActiveSheet.Unprotect
 If Intersect(Target, Range("A1:O2")) Is Nothing Then
  MsgBox "Hier staat niets!"
  Exit Sub
 End If
  Set f = Sheets("database").Columns(2).Find(Target, , xlValues, xlWhole)
  If Not f Is Nothing Then
    ar = f.Resize(8)
    Huurder.Show
   Else
    MsgBox "Geen gegevens gevonden voor: " & Target
  End If
  Cancel = -1
 ActiveSheet.Protect
End Sub
 
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Intersect(Target, Range("B1:O1")) Is Nothing Then Exit Sub
rest van de code
End sub
 
++
MsgBox "Geen gegevens gevonden voor: " & Target.address
 
Bedankt heren en/of dames, de plattegrond bestaat in werkelijkheid uit meerdere containerreeksen verdeeld horizontaal en verticaal binnen A1 tm BZ60
gevoelsmatig denk ik dat VenA de simpelste toevoeging heeft, maar helemaal duidelijk is het me nog niet. Moet ik deze code boven de regel
Private Sub CommandButton2_Click()
plaatsen of ergens anders en moet ik alle ranges apart toevoegen. Kan het niet zo worden, dat overal waar een cijfercombinatie (1,2,4 of ak1, g34 etc) staat het formulier mag openen en anders niet? Of juist bij dubbelklik op een lege cel dat er dan gewoon niets mag gebeuren?
 
Laatst bewerkt:
Nu reageert de code pas als er een gevulde cel wordt gedubbelklickt.
Je moet wel samengevoegde cellen vermijden.
 

Bijlagen

  • tst cobbe.xlsm
    41,5 KB · Weergaven: 60
Lijkt mij een slecht opgezet bestand. Ik mag klikken op cellen die er niet toe doen en vervolgens krijg ik een melding dat er niets staat dat dan weer weg geklikt moet worden.:rolleyes:
 
hoi Cobbe, toch nog even terugkomend op de oplossing. Het vervelende is dat er nogal veel samengevoegde cellen op de plattegrond bestaan en dat levert idd een foutloper op in de code.
Wat dat betreft heeft VenA gelijk, een slecht opgezet bestand. Bij het opzetten van het bestand, had ik de nodige kennis niet. Nu weet ik niet goed hoe ik dat moet corrigeren, want er zijn talloze boxen die 2x zo groot zijn en om de weergave van de alfanummerieke info er goed uit te laten zien heb ik hier toen voor gekozen. Om het nu aan te passen om de code tegemoet te komen is wel tijdrovend. Ik ga er over nadenken. Nogmaals bedankt.
 
Post dan ook een gelijkend voorbeeldbestand dan krijg je natuurlijk de code die daar voor geldt, nu is het wat gokken
 
kan het niet zo worden dat als je op een beschermde of verborgen cel klikt dat er dan geen response komt?
 
opgelost door bladbeveiliging, 'alleen ontgrendelde cellen selecteren'. Bedankt nogmaals ieder
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan