• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel opslaan als CSV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerwinvdb

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
23
Hallo,

Hoe kan ik met behulp van VBA ervoor zorgen dat een Excel tabblad wordt opgeslagen als een csv bestand met daarin dezelfde kolomverdeling.

Het openen van een opslaan als scherm is me gelukt. Het opslaan als csv bestand is ook gelukt maar ik loop tegen het volgende aan.

De gegevens in Excel staan in verschillende kolommen. Deze gegevens worden met het opslaan van het csv bestand in één cel gezet met komma's tussen de data als kolomaanduiding.

voorbeeld:
123456,,,,,,,6/6/2017,3.45,,6,6/6/2017,3.20

Hoor graag hoe ik het CSV bestand dezelfde kolomverdeling als Excel kan aanhouden.

Alvast bedankt.
 
Ieder gegeven voor en na een komma IS de kolomindeling van Excel. Bedoel je als je het CSV bestand in Excel opent?
Wijzig dan de komma in een puntkomma.

Het exporteren van een sheet naar CSV en puntkomma als lijstscheidingsteken gaat dan zo:
ActiveSheet.SaveAs Filename:="C:\Folder\MyFile.csv", FileFormat:=xlCSV, Local:=True
Die Local:=True zorgt ervoor dat het lijstscheidingsteken uit de regionale instellingen van Windows wordt gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan