• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Locatie XLStart herdefiniëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Hoe wijzig je de locatie van XLStart in Excel 2016? Vind dit niet terug?
Application.StartupPath is alleen lezen.

En hoe ging dat in versie 2010? Via Bestand-Opties-Algemeen? (Heb geen 2010 meer)
 
Excel 2010: Bestand -> Opties -> Vertrouwenscentrum -> Vertrouwde locaties -> Standaardlocatie voor Excel 2010: Gebruiker opstarten en Standaardlocatie voor Excel 2010: Excel opstarten
Kan aangepast via knop Wijzigen aldaar.

Tijs.
 
Dat is in Excel 2016 ook zo.
 
Kan bovenstaande verkeerd begrepen hebben, maar heb de indruk dat het niet klopt.
Enige dat er nu gebeurt is dat Excel een waarschuwing geeft voor de macro's die in personal.xlsb van de klassieke XLSTART map zitten.
Standaardlocatie voor files is volgens mij toch iets anders dan de vertrouwde locaties voor bestanden met macro's??
 
Uit je verhaal in #1 begrijpen wij dat je de locatie van de XLSTART map wilt wijzigen:
XLSTART.jpg
 
Met postings als #4 jaag je helpers uit je kamp. Mij ben je alvast definitef kwijt.

Tijs.
 
Sorry, maar ik wil hier niemand op de (lange :eek:) tenen trappen.
Vertel gewoon wat er gebeurd is.
Heb dus exact hetzelfde gedaan als op de screenshot. Ik herstart Excel en krijg een veiligheidsmelding op de macro's van de personal.xlsb in de XLSTART (C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLStart)
Dus naar mijn bescheiden mening heb ik niet de locatie van XLSTART gewijzigd, maar die map gewoon uit de vertrouwde locaties gehaald en vervangen door een andere vertrouwde locatie? Want mijn personal.xlsb start dus nog steeds automatisch op, maar niet de bestanden in de nieuw aangegeven map.
 
Dat is inderdaad wat anders dan ik eerst begreep. Je zal dit bedoelen:
Clipboard01.jpg
 
Ja, Edmoor, dat bedoelde ik, had het niet gevonden en is in elk geval in 2016 zo, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan