• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen negatieve bedragen tonen/berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Berichten
374
Goedemorgen,

In bijgevoegde sheet heb ik een specificatie voor een te maken factuur opgesteld.
Betreffende klant krijgt 2 testen per schip per jaar gratis en moet daarna voor eventuele meerdere testen gaan betalen.
Het factuurbedrag laat ik tonen in een totaaloverzicht.
Wie kan mij helpen met een formule welke alleen bedragen toont wat betaald moet worden, dus geen negatieve bedragen.

In de bijlage staat bijv. schip D. Deze heeft 3 testen gedaan waardoor er dus maar een betaald hoeft te worden. Echter worden de overige als - opgevoerd.
Ik ben begonnen met: =ALS(F11*25,00<0;0;F11*25,00) maar dit geeft nog niet de juiste waarde.

Bekijk bijlage forum factuur test.xlsx

Alvast bedankt.

Grt rmk
 
Zo?
Code:
F11: =SOM.ALS($F$19:$F$33;">0")

PS volgens mij: ...2 tests per vessel are free of charge
 
Laatst bewerkt:
Probeer deze eens:
Code:
=MAX(1;SOM(F19:F33))
 
Is inderdaad: are free ;)

Formule werkt!! Thanks a lot.

grt rmk
 
Goedenavond,

Voor een klant heb ik bijgaande factuur/specificatie gemaakt. Nu wil hij echter de schepen waar bij 'charged messages' een 0 staat niet getoond hebben.
Kunnen jullie misschien helpen met een aanpassing in de formule?
(in dit geval zijn het maar 2 schepen maar ik heb ook klanten waarbij de lijst bestaat uit 300 +..)
In het blauwgrijze gedeelte hetgeen dat gewenst zou zijn.

Alvast bedankt,

Grt rmk

Bekijk bijlage Test forum 04072017.xlsx
 
Draaitabellen zijn uitermate geschikt om informatie te presenteren.
 
Voorstel voor F19:
Code:
=ALS(EN(B19<>"";AANTAL.ALS($B$42:$B$55;B19)>1);AANTAL.ALS($B$42:$B$55;B19)-1;"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan