Transponeren van uren (help)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland035

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2015
Berichten
291
Beste forumleden,

Er is mij gevraagd om van een lijst data een overzichtelijk schema te maken. Ik loop er al een tijdje mee te stoeien, dus ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
In het voorbeeld bestandje staat een lijst met data. Hierin staat verwerkt hoe lang een werknemer aanwezig is geweest en hoe lang hij in deze tijd bezig is geweest met een bewerking.
De urencode voor aanwezigheid is " 00 " en de urencodes waarin de werknemer bezig is met werkzaamheden kan 05, 10, 20, 21, 22, 23, 30, 31, 32, 33, 40 zijn.

Wat nu de bedoeling is, is om per dag een werknemer te pakken en al zijn uren in dezelfde rij te zetten en hierbij de zelfde urencodes samen te voegen (momenteel staat dat onder elkaar). Het format hiervoor staat op het blad "Format".

Het woord transponeren doet mij hierbij een belletje rinkelen, maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken.

Daarnaast weet ik ook niet of het misschien wel met formules aangepakt kan worden, of dat VBA toch wel benodigd is.

Alle hulp is zeer dankbaar!

Bestand: Bekijk bijlage Voorbeeld bestand.xls

Met vriendelijke groet,

Roeland van Houten
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij iets voor een draaitabel.
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld bestand.xls
    82,5 KB · Weergaven: 26
Helaas ben ik geen held in Excel (en dus ook niet in draaitabellen), dus ik kan het zelf niet voor je regelen/maken, maar ik neem aan dat een Excel-kundige helper (o.b.v. je voorbeelddocument) een mooie versie ervan gaat maken met een (of meerdere) draaitabel(-len) er in.

EDIT: Ik zie dat VenA zojuist zo'n Excel bestand heeft gemaakt voor je.

Tijs.
 
Hartelijk dank voor je oplossing VenA. Draaitabellen zijn nooit mijn sterkste kant geweest. Aan de hand van jouw voorbeeld heb ik een beetje lopen puzzelen en uiteindelijk ben ik tot een gewenste uitwerking gekomen! Een leuke toevoeging zou zijn om de uren met uurcode "00" te kunnen vergelijken met het totaal van de andere uurcodes" om zo het verschil weer te geven. Hiermee wordt inzichtelijk hoeveel uur een werknemer op een dag stil heeft gestaan. Ik weet niet of dit mogelijk is? Ik kreeg het niet voor elkaar.
 
Je kan het zichtbaar maken met voorwaardelijke opmaak of door een extra 'berekend item" toe te voegen. Beiden heb ik even in het bestandje gezet.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand.xls
    84,5 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan