• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

listbox vullen d.m.v zoekwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaneijk

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2017
Berichten
152
Beste experts,

Ik heb me de afgelopen tijd verder verdiept in het programmeren van excel, helaas ben ik nog steeds niet een expert hierin en zou ik graag hulp willen bij de volgende problemen.
Ik ben al enige tijd bezig met het zoeken/vinden voor een oplossing voor het volgende ( waarschijnlijk voor de experts iets simpels ).
In het voorbeeldbestandje heb ik een userform gemaakt. Ik probeer een zoekfunctie te maken in het userform (txtzoek). De bedoeling hiervan is dat er dmv combobox2 een keuze wordt gemaakt waarop gezocht gaat worden op "Offertenummer", "Plaats", "Werkadres" of "Werknaam", en dat in txtzoek de te zoeken gegevens worden ingevuld. Misschien is de keuze via de combobox2 niet nodig om te realiseren, maar het lijkt mij dat in het complete bestand minder gegevens worden toegevoegd waardoor de listbox nog onnodig vol zou wezen. Wat ik graag zou willen en al enige tijd probeer te bereiken is dat de gehele regel waar deze waarde in desbetreffende kolom voorkomt wordt toegevoegd aan de listbox. Helaas lukt dit mij tot op heden toe niet.

Hierbij het voorbeeldbestandje Bekijk bijlage Listboxfilter.xlsb

Alvast grote dank voor de geboden hulp.
 
Helaas niemand nog die mij verder kan helpen?
Nu heb ik dit bestandje gevonden op het forum, deze doet bijna wat het zou moeten doen. Ik zou alleen niet weten hoe ik dit moet aanpassen zodat de gehele regel met de gevonden waarde in het bestand wordt ingevoerd ipv alleen de gevonden waardes.
Hopenlijk kan iemand op het forum mij hiermee verder helpen.

Bekijk bijlage Listboxzoeken.xlsm
 
Geduld is blijkbaar niet je sterkste eigenschap;)
Helaas niemand nog die mij verder kan helpen?
Ik denk dat je eerder zoiets zoekt ipv mijn ander vbtje.
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Listboxfilter-1.xlsb
    35,6 KB · Weergaven: 102
Beste gast0660,
Hartelijk dank voor uw reactie, helaas wist ik niet van uw situatie af en ben ik inderdaad dus te voorbarig geweest met afwachten op een reactie. Mijn excuses hiervoor en ik wens u beterschap.
 
Hoi Timshel,
dank je, ik heb net een mailtje gestuurd naar snb, ik ben inderdaad onder het mes gegaan maar alles is goed verlopen. Ik word weer helemaal de oude (met de nadruk op het laatste woordje):eek:
 
Beste gast0660,

ik heb zojuist uw bestandje bekeken, en dat is inderdaad wat ik bedoelde. Mijn dank voor uw hulp en nogmaals beterschap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan