Overzicht acteurs met 'tegels'

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThurMeijer

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2012
Berichten
13
Hallo wijze mensen,

Ik ben bezig, puur voor eigen verrijking, een database in Access te maken van alle cd's en dvd's die ik heb. Daarbij wil ik ook een overzicht maken per acteur (en dus ook zangers/zangeressen/etc.). Ik ben zelf visueel ingesteld, en wil het dus proberen het geheel grafisch weer te geven.
Ik ben dus op zoek naar een manier om een overzicht te maken zoals dit / zie bijlage, waarbij de 'tegels' per artiest clickable zijn en vervolgens naar het artiest-specifieke formulier gaan.
actresses-tiles.jpg

Ik heb al wel flink zitten Googelen en ook binnen Access diverse zaken geprobeerd, maar ik weet niet waar ik dit moet zoeken. Binnen html/php zou ik een div maken met de gewenste gegevens en deze vervolgens per artiest loopen. In hoeverre dit ook binnen Access kan weet ik niet.

Het gaat me dus voornamelijk om de manier om deze records op deze grafische manier naast elkaar te krijgen (en niet als een lijst onder elkaar)

Kunnen jullie mij op weg helpen?

Dank!

Groet, Thur
 
De oplossing is redelijk eenvoudig, maar kost wat werk. Om te beginnen: je moet van tevoren bepalen hoeveel koppen je tegelijk wilt kunnen zien. Want het vullen doe je dan op basis van een loop die de verschillende objecten vult.
Een gris van 8 of 9 x 4 rijen levert dan 32 of 36 afbeeldingsobjecten op een formulier op. Die kun je dus met een loop vullen a.d.h.v. De tabel met naamgegevens en plaatjes. Je hebt dan ook nog knoppen nodig voor de volgende set van 32/36 en om de vorige set in te lezen, maar dat is het werk niet.
 
Octafish,

dank voor je reactie. Ik ga er eens mee aan de slag. Je hebt me in ieder geval op weg geholpen.
 
Als je er niet uitkomt: ik heb een database online staan bij een paar vragen die je kunt raadplegen als je er niet uitkomt. Die db heeft Administratie maar bevat dus een formulier voor 20 vaste foto's, dus de techniek zit er wel in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan