automatische aanmaak bestanden op C-schijf Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

labrymos

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Berichten
54
Hallo,

Ik kom er achter dat er spontaan mapjes inclusief bestanden worden aangemaakt op de windows C schijf, steeds met verschillende benamingen.
Als ik deze verwijder en ik open wederom de verkenner staan ze er weer .

Voorbeelden van namen: CHelper, Xdata, Acdate64, Xuse31, Xtools172, Cselect66 etc.

In die mappen staan steeds verschillende bestanden :xls, doc, sql, txt bestanden, mdb, pem, rtf.

Ik heb het volgende al gedaan zonder enig resultaat, geen melding van virus, malware, ransomware of wat dan ook.

Ik heb gebruikt: Bit Defender Anti Virus, Windows Defender, AntiMalware bytes, Iobit malware fighter, Adw cleaner,, Spybot, Bitdefender anti ransom, cybereason ransomfree, ccleaner, anti spyware.

Hoe kom ik van deze automatische bestandjes af?

Ik hoor graag jullie oplossingen.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik heb de namen die je opgaf even door google gehaald. Het enige wat ik tegenkwam is dat Chelper (vermoedelijk) een of andere plugin is en dat Xdata een of andere ransomware is, maar dat zal in dit geval niet zo zijn, volgens deze link komt die ransomware alleen voor in Oekraïne en je bovendien niet schrijft dat je bestanden versleuteld zijn. Als ik echter wat verder zoek kom ik bij het volgende forum waar duidelijk wordt dat het waarschijnlijk aan Ransomware Free van Cyberreason.com ligt (zie vanaf bericht 4).
 
Laatst bewerkt:
Bit Defender Anti Virus, Windows Defender, AntiMalware bytes, Iobit malware fighter, Adw cleaner,, Spybot, Bitdefender anti ransom, cybereason ransomfree, ccleaner, anti spyware.

Dat vond ik direct al vreemd. Ik welk programma heb je dan werkelijk vertrouwen? Ik zeg zo vaak als je dergelijke problemen merkt, kijk dan eens eerst welke software je het laatst heb geïnstalleerd.
 
Michi,

Hartelijk dank voor je antwoord. Het ligt inderdaad aan cybereason.
 
Graag gedaan. :thumb: Weet zelf hoe frustrerend spyware en dergelijken zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan