• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data uit gesloten bestand halen adhv huidige bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

hummel77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Berichten
2
Hallo,

ik wil in een overzicht met verkoopcijfers, gegevens laden uit een gesloten bestand.
de bestandsnaam eindigt op een jaartal en weeknummer: 1701, 1702 . .. . 1724, 1725.

ik probeer dit dmv het ontleden van de bestandsnaam waar ik in werk, eindigend op het getal 1724 met 1 te verlagen, dan de delen weer samen te voegen waardoor ik de bestandsnaam van de vorige week (eindigend op 1723) krijg, en deze op te nemen in een formule waarmee ik dus de verkoopcijfers van vorige week hoop 'binnen te slepen' :D.
Maar nou kom ik her en der tegen dat dat alleen maar met een VBA-code zou kunnen..??
niet mijn sterkste punt :confused:

wie kan mij verder helpen?
het liefst dus met een formule, en anders .... :rolleyes:

ik wil op de tab !maandag in week 24 in kolom Q en R de verkoopcijfers van tab !dinsdag (kolom K) en !woensdag (kolom K) uit week 23 inladen.
 

Bijlagen

  • verkoop week 1723.xlsx
    35,8 KB · Weergaven: 24
  • verkoop week 1724.xlsx
    41,3 KB · Weergaven: 37
Als ik het goed begrijp heeft ieder bestand een koppeling met het bestand van de voorgaande week.
Volgens mij kun je dan, als je het bestand van de nieuwe week maakt, eenvoudigweg de koppeling verleggen.
Tabblad Gegevens -> Koppelingen bewerken.

Overigens raad ik aan zoveel mogelijk met een of enkele tabellen in één bestand te werken in plaats iedere dag een nieuwe tab en iedere week een nieuw bestand. Dan komen de mogelijkheden van Excel beter tot hun recht.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp heeft ieder bestand een koppeling met het bestand van de voorgaande week.

Nee het gaat mij niet om een koppeling maar om een formule/macro/VBA te maken waarmee ik cijfers kan halen uit een gesloten bestand, echter wil ik in deze (formule) ook een voorwaarde opnemen, waarmee ik aan kan geven uit welke voorgaande week (bestandsnaam) ik de cijfers wil hebben.

Volgens mij kun je dan, als je het bestand van de nieuwe week maakt, eenvoudigweg de koppeling verleggen.
Tabblad Gegevens -> Koppelingen bewerken.

Overigens raad ik aan zoveel mogelijk met een of enkele tabellen in één bestand te werken in plaats iedere dag een nieuwe tab en iedere week een nieuw bestand. Dan komen de mogelijkheden van Excel beter tot hun recht.

De reden dat elke week in een aparte werkmap en elke dag in een ander tabblad staat, is omdat deze werkmappen gekoppeld zijn aan meerdere werkmappen dan alleen deze werkmappen met verkoopcijfers.

iig bedankt voor de snelle reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan