Weergave map wijzigen op registerniveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Map Mijn Afbeeldingen met submappen staat op een externe HDD. Omdat hier veel submappen in staan wil ik detailweergave. Dit kan ik honderd keer instellen onder > Aanpassen met toepassen op alle onderliggende mappen maar constant springt de weergave weer terug op > Afbeeldingen.

Ook als ik een individuele submap op documenten/details zet gaat het soms goed, maar even later is de weergave weer afbeeldingen.

Is er een registerinstelling die deze vast op detailweergave kan zetten of laten we het beter zeggen dat die die stand kan vasthouden.

Edit:
Heb maar doorgepakt en de inhoud van de hele map Mijn afbeeldingen verplaatst naar Mijn-afbeeldingen. Ik verwacht nu dat het afgelopen is. Die map Mijn afbeeldingen staat in verbinding met users\username\Mijn afbeeldingen. Dat zal de oorzaak wel zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zo iets vast instellen doe je door de Windows Verkenner te starten, ga vervolgens naar de map waar het om gaat en stel die in bijv. op Detail.
Dat zo laten staan en dan in de Verkenner in de linkerkolom klikken op "Organiseren" en klik dan op "map en zoekacties"
Daar dan klikken op tabje "weergave" en daar dan klikken op "Op mappen toepassen" en vervolgens op "Toepassen".
 
Ik vind dat een onduidelijke en risicovolle optie. Dus jij zegt, ga naar Mijn afbeeldingen en stel detail in. Dan Organiseren > Weergave >
U kunt de weergave .... die u voor deze map gebruikt op alle mappen van dit type toepassen.
Er staat dus niet deze specifieke map en onderliggende submappen!
Wat wordt hier bedoeld met 'van dit type'? Volgens mij worden dan alle mappen op de pc dan zo ingesteld met tevens de opstelling zoals die bovenaan op dat moment staat, dus Naam-Gewijzigd op-Type-Groote etc. En dat is een onmogelijke en gevaarlijke wijziging die dan plaatsvindt. Ik kan dat er echt niet op gokken.
 
Dat klopt, dat gaat dan gelden voor alle mappen.

Nu vind ik persoonlijk dat de instelling "Detail" de enige werkbare is voor welk soort mappen dan ook, omdat die optie het beste overzicht geeft, zeker bij grote hoeveelheden bestanden, maar daar kunnen/zullen de meningen natuurlijk over verschillen:)
 
Ik ben het met je eens, "detail" heeft ook mijn voorkeur en ik zou er geen probleem mee hebben als dit voor alle mappen zo ingesteld zou worden. Maar zoals ik al schreef, voor alle mappen Naam-Gewijzigd op-Type-Groote dat is onmogelijk. Dat risico neem ik niet.
Vroeger stond in iedere map de instelling die de map had en dit werd ook onthouden. Dit had Microsoft nooit moeten wijzigen.
Heel vaak als je een map opent met een snelkoppeling dan ben je de instellingen kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan