Help: Hoe pas ik in Word 2010 de tabvolgorde vd tekstelementen in een formulier aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorsheldens

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
6
Help: Hoe pas ik in Word 2010 de tabvolgorde vd tekstelementen in een formulier aan?

Via tabblad Ontwikkelaars heb ik in een nieuw Word document drie inhoudsbesturingselementen voor tekst met opmaak ingevoegd. Die heb ik alle drie een naam gegeven en gegroepeerd.

Van deze drie elementen wil ik de tabvolgorde aanpassen. Echter kan ik dit naar lang zoeken nergens vinden. Wanneer ik nu tab geef, gebeurd dit in het element zelf. D.w.z. er wordt x ruimte gecreëerd i.p.v. dat naar het volgende element gegaan wordt.

Ik wil, als het even kan, VBA vermijden.

Wie kan mij helpen? :thumb::thumb:

Thanks,

Sjors
 
Volgens mij kun je dat met de Eigenschappen wel instellen.
 
Dat lees ik inderdaad op de fora, maar die optie om de tabvolgorde in te geven (met een nummer) zie ik gewoonweg niet. Zie de bijlage met een screen van de opties die ik zie onder de eigenschappen van het element.

Wat zie ik toch over het hoofd? :eek:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.jpg
    Voorbeeld.jpg
    253,2 KB · Weergaven: 88
Hoi sjors,
Het is volgens mij niet niet mogelijk (zonder VBA) met het besturingselement tekst met opmaak maar wel met het besturingselement tekst zonder opmaak.
 
Eens met gast0660: Gedrag van Tab is in een tekstbesturingselement met opmaak inderdaad witruimte creëren tot de volgende zelf ingestelde of standaard tabpositie en in eentje zonder opmaak het springen naar het volgende tekstbesturingselement.
Overigens: In het laatste tekstbesturingselement zonder opmaak verplaats je met Tab het tekstbesturingselement naar rechts (dus naar de volgende tabpositie) en als de tekstbesturingselementen zonder opmaak zijn gegroepeerd dan werkt bij het laatste tekstbesturingselement het hetzelfde als bij tekstbesturingselement mét opmaak (dus het witruimte verhaal van hier boven bij gebruik van Tab).

Tijs.
 
Mmmm, dan pas ik het formulier op deze wetenschap :)

Bedankt voor jullie input, ik ben hiermee geholpen :thumb: :thumb:

Sjors
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan