Harde schijf met Windows 10 van oude pc in nieuwe pc steken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan de drivers van de videokaart nog updaten zie ik en als dat niet werkt weet ik het ook niet meer.
Ik dacht zelfs dat ik dat vroeger ook met een volledige herinstallatie heb moeten oplossen.
 
a. Gaat het om de Creator's versie van Windows 10?
b. "Verberg" je de taakbalk? Indien ja, zet dat verbergen eens af.
c. Welke programmatuur heb je ondertussen geïnstalleerd? [Excl. driver-software]

Tijs.
 
Gaat het om de Creator's versie van Windows 10?
JA
b. "Verberg" je de taakbalk? Indien ja, zet dat verbergen eens af.
NEE
c. Welke programmatuur heb je ondertussen geïnstalleerd? [Excl. driver-software]
Office 2016 - Eset smart security - True image - Roboform - Ransomfree - cloudstation drive - Synology Surveillance Station Client - Chrome

P.S : daarnet in veilige modus gestart en dan werken de snelkoppelingen en vuilbak perfect.
 
P.S : daarnet in veilige modus gestart en dan werken de snelkoppelingen en vuilbak perfect.

Goed dat je dat zelf al getest had, want dat was de volgende stap geweest. :)

Uit het hele verhaal/historie zou ik (toch) vermoeden dat die (ondertussen geïnstalleerde) software er iets mee te maken heeft. "Verdachten" zijn (in mijn ogen) vooral Eset, Ransomfree en Roboform. [En, heel misschien, de videokaart-driver, als die opties nestelt in het rechtsklik menu.]

Voordat je gaat deïnstalleren zou je in msconfig.exe -> tabblad Opstarten eens alles kunnen uitvinken en Windows daarna herstarten. Werkt, dat, dan selectief weer opties in dat tabblad aanzetten en Windows herstarten totdat je 'de schuldige' gevonden hebt.

Uiteraard kun je hetzelfde doen in tabblad Services van msconfig.exe (als alles uitvinken in tabblad Opstarten geen winst oplevert), waarbij je alle services uitschakelt die niet-Microsoft zijn (dus eerst het vinkje zetten in "Alle Microsoft-services verbergen") en wat overblijft uitvinken.

Tijs.
 
Alle services uitgeschakeld en Eset verwijderd maar het probleem blijft zich voordoen.
 
Laatst bewerkt:
Het uitschakelen van alle items in tabblad Opstarten van msconfig doet niets voor je? [Waarom moet ik (nu weer!) vragen om op alle gegeven tips te reageren?]

Tijs.
 
Ik heb alles bij opstarten uitgeschakeld.
Geen resultaat.
Daarna eset verwijderd.
Geen resultaat.
Daarna al de services uitgeschakeld, behalve die van Microsoft.
Geen resultaat.
 
Dan zou ik gewoon de hele installatie opnieuw beginnen (wel eerst gebruikersdata veiligstellen, als die ondertussen gemaakt zijn) en kijken of je het probleem er dan ook is.
Indien het probleem er dan niet is: 1-voor-1 de gebruikerssoftware installeren en kijken en testen etc. of het dan nog werkt.

Alternatief kun je in je HUIDIGE installatie evt. alle gebruikerssoftware deïnstalleren en kijken of het probleem dan weg is. Kan evt. ook 1-voor-1. Is het probleem er dan nog, dan de route die ik in paragraaf 1 beschrijf dus gewoon een verse start maken zónder welke gebruikerssoftware dan ook.

Tijs.
 
Dan toch alles opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles perfect.
 
Laatst bewerkt:
Tot je dienst.

Nog even de vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan