• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cirkeldiagram

Status
Niet open voor verdere reacties.

yozi66

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Berichten
11
Dag Excelmannen en vrouwen :)

Ik kan een simpele cirkeldiagram niet maken. Ik heb een totaal som bv: 1000€ en een kost van bv: 380€. Kan ik geen cirkeldiagram maken die dit weergeeft?

Alvast bedankt

mvg
Yozi
 
Zet eens in cel A1: A
in A2: 1000
In B1: B
In B2: 380
Selecteer A1:B2, en druk op circeldiagram.
 
ik krijg dan wel een cirkeldiagram maar de verhouding klopt niet
 
Plaats eens je bestandje.
Ik heb helaas geen tijd meer vandaag, maar er zijn genoeg anderen die er even naar kunnen kijken.
 
Wat er fout gaat kan ik zo oplepelen: Het cirkeldiagram telt alle waarden bij elkaar op (dus is, in jouw voorbeeld) € 7500
en daarvan is Kosten project € 2500 (dus 33%, oftewel 1/3) en Kosten totaal 5000 (dus 66%, oftewel 2/3).

Wat je kunt doen is een extra kolom maken/vullen waar je kosten van de andere (deel-)projecten neerzet, oftewel (in jouw voorbeeld) in cel C6 de volgende formule: =B3-B6
en dan een schijfgrafiek maken van cellen B6 en C6

De schijf in zijn geheel representeert dan wat jij Totaal project noemt. Het zou ook niet kloppen als Totaal project een pizzapunt zou laten zijn, want Kosten project is een deel van Totaal project. ;)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk heb ik niet zoveel met taartgrafieken. Zelf zou ik kiezen voor een gestapelde kolomgrafiek met daarin een lijn zodat je kan volgen of je binnen het budget blijft. Je hebt niet voldoende data in het voorbeeld staan om er iets moois van te maken en volgens mij zit jouw <Caps Lock> vast.

In het voorbeeldje het budget, de kosten per personeel, materiaal en wat er nog over is van het budget in de taartgrafiek.
 

Bijlagen

  • Vraag grafiek1.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan