Oude werklaptop - Windows 8 reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJvD

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2005
Berichten
12
Beste Helpmij-ers,

Van mijn werk heb ik een oude laptop gekregen die ik graag aan mijn vader en moeder wil geven. Specs zijn voor hen nog prima. Omdat het een oude pc is die een tijd in de kast heeft gelegen weet niemand meer het wachtwoord. We weten dat de pc niet was gelinkt met een microsoft account zoals dat nu vaak het geval is en dus alleen een local admin account bevat waar we niet inkomen. Er is ook geen herstel flash drive.

Het liefste start ik met een nieuwe verse windows 10 installatie en is het dus de vraag hoe ik dit in gang kan zetten nu ik er niet in kan komen. Een beperking hierbij is dat omdat het van oorsprong een werklaptop is het BIOS is afgeschermd met een wachtwoord. Dat wachtwoord is ook niet bekend.

Hebben jullie een idee hoe ik alsnog een nieuwe windows 10 installatie in gang kan zetten? Alle hulp is welkom.

Het is natuurlijk mogelijk de HD eruit te halen en deze op een andere pc te wissen en een installatie op te plaatsen maar dat wil ik het liefste voorkomen en ik hoop op een eenvoudigere oplossing.

Voor de volledigheid, het betreft hier een HP ProBook 6460b.

Met vriendelijke groet,
BJ
 
Probeer deze wachtwoorden eens om in het BIOS te komen:

Generic Phoenix BIOS: ydyjvrj
HP/Compaq Phoenix BIOS: afxvh
FSI Phoenix BIOS (generic): 2721633
FSI Phoenix BIOS ('L' model): 619713
FSI Phoenix BIOS ('P' model): 3788526
FSI Phoenix BIOS ('S' model): 672984
FSI Phoenix BIOS ('X' model): 13514
 
Dag Ed,

Dank voor je reactie en hulp.

Ik heb alle wachtwoorden geprobeerd maar kom er daarmee niet in. Heb je wellicht nog andere suggesties?

Vr. gr.,
BJ
 
Dag allemaal,

Het is opgelost. In een van de menu's kwam ik opeens de optie tegen om alles te herstellen naar fabrieksinstellingen. Dat heb ik gedaan en toen kwam ik weer in het OS en kon ik W7 updaten naar W10 en de laptop goed inrichten.

Bedankt voor jullie hulp en meedenken!

Vr. gr.,
BJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan