GPU fan maakt teveel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo,

Sinds vandaag maakt de fan van mijn videokaart aardig wat herrie. Niet vanwege hoge temperaturen, maar puur vanwege slijtage. En echt optimaal koelt het de videokaart dus ook niet meer. Ik heb de fan nog wel proberen te smeren met een klein beetje wd40 ( enigste wat ik in de buurt had ). Daarmee was het euvel tijdelijk verholpen, maar later komt het geluid net zo hard terug.

Dus leek mij het beste om de fan te vervangen, maar dan is de vraag, zijn deze los te bestellen, en waar ? Ik kwam zelf uit op alieexpres, maardeze fans moesten worden geimporteerd , ik neem aan dat ze in NL ook gewoon te verkijgen zijn.
Of ben ik genoodzaakt een compleet nieuwe videokaart aan te schaffen ?

Voor het gemak, gaat het over een Nvidia point of view GT610, 1gb . Het is / was een budgetkaart, gezien mijn pc ook niet meer de jongste is, maar prima doet voor de dagelijkse dingen:



dd3c61f83ca7d33e1c532b9da6ac46cb-1200x900.jpg

Alvast bedankt :).
 
Hoi,

wd-40 was het enigste wat ik in de buurt had staan, ik kan even verder kijken of ik wat olie kan vinden, ik had inmiddels gehoord dat naaimachine olie ook kon helpen ?

En bedankt voor het e-bay linkje, dat is inderdaad hetzelfde onderdeel.
 
De olie heeft inderdaad een goede uitwerking, eerst maakte de fan nog wat herrie, maar na een paar minuten hoorde ik niks meer. Ds even gecheckt of alles werkte, en sinds ik windows 7 heb, heb ik en geforce temperatuur gadget geplaats om de temperatuur in de gaten te houden. Temperatuur blijft mooi rond de 50 graden, en met belasting ( games, youtube, etc ) zo rond de 60. Dus ik ben tevreden :).

Ik ga in ieder geval nog wel achter een reserve fan aan, just in case ;).

Dank u allen voor de hulp :thumb:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan