update blijft op 0kB

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisaviss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2017
Berichten
1
goedemorgen,

ik heb de laptop van mijn moeder overgenomen. deze komt uit april 2012 en heeft Windows 7. Omdat de computer lang niet efficiënt gebruikt is en de automatische updates uitstonden, is de computer niet echt up to date. Ik probeer nu al een hele tijd de 162 gevonden updates te installeren, maar met het downloaden blijft de laptop op 0kB staan. De laatste keer dat er naar updates is gezocht was op 27/12/2015. nu lukt het ook niet om naar nieuwe updates te zoeken.
Ik heb ontdekt dat er één update die mislukt is. dit is wat erbij staat:

KB2695962: Updatepakket voor ActiveX Killbits voor Windows 7 voor x64-systemen

Installatiedatum: ‎3-‎8-‎2012 2:57

Installatiestatus: mislukt

Foutdetails: Code 80070020

Type update: belangrijk

Er zijn beveiligingsproblemen vastgesteld in ActiveX-besturingselementen waardoor een kwaadwillende gebruiker kan inbreken op een systeem met Microsoft Internet Explorer en beheer over het systeem kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten..

Meer informatie:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=247537

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com


Ik weet nu dus neit wat is kan doen, ik heb geprobeert de kleinste updates stuk voor stuk te installeren maar dat werkt ook niet. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?
 
Installeer internet explorer handmatig door opzoek te gaan naar de update via Google in een Microsoft website.
Na de installatie herstart dan je laptop.

Ga dan vervolgens naar "Windows update" en niet naar "Windows update zoeken". Het zoeken kan inderdaad heel lang duren en geen resultaat opleveren terwijl de updates al klaar staan.
Installeer deze en herstart opnieuw en kijk vervolgens weer op "Windows update" er zullen weer nieuwe update klaar staan
Dit herhaal je een aantal keer tit dat je daar een groene teken te zien krijgt, dat alle belangrijke update zijn geïnstalleerd.

Het kan zijn dat een update niet geïnstalleerd kan worden of dat aangegeven wordt dat deze niet betrouwbaar is. Hier kun je niets aan doen behalve deze update overslaan.

Zie ook regelmatig bij de knop "Afsluiten" in het scherm. Als daar een update teken op staat dan zal deze worden geüpdatet bij het afsluiten.

Mocht dit allemaal niet helpen. Dan kun je kijken naar systeem herstel en probeer deze naar een datum terug te zetten waarop alles goed was en jij de updates verder kunt oppakken.

Het is heel belangrijk om op het moment dat jij klaar bent met de updates een systeem herstel punt maakt. Mocht iets mis gaan dan je altijd vanuit dit punt terug gaan en dit verder oppakken.

Succes!
 
Met CB01 eens dat we nu wel heel weinig informatie hebben. Ga je via de Windows Updates route, en het gaat ergens mis, dan komt er tenminste nog een foutmelding in beeld waar we mogelijk wat aan hebben.

Voor error x80070020 kun je hier kijken voor (hopelijk) een oplossing.

Microsoft heeft nog een Windows Update troubleshooter (beschrijving + download: hier) en een stap-voor-stap troubleshooting plan: hier (=zelfde link als ik hier boven al gaf).
Dan bestaat er nog zoiets als "Windows Repair all in one" (beschrijving: hier en download etc. hier).
Zie dat het handig is om echt een foutmeldingscode te hebben, dus probeer in ieder geval zo'n foutmeldingscode te verkrijgen (zie paragraaf 1 hier boven).

Verder bestaat er ook nog iets als "WSUS Offline", waar jij mogelijk wat aan hebt. Hier een handleiding en (evt.) kun je ook nog hier kijken. [Release-informatie staat hier]

Ik geef hier onder nog wat tips, maar kijk eerst of je met bovenstaande vooruit kunt:
a. Gebruik van CheckSur / SURS voor het controleren/verhelpen van Windows (Update) problemen: SURS voor W7 64-bit danwel SURS voor Windows 7 32-bit
Desnoods meerdere keren draaien (duurt, zéker de eerste keer dat je 'm gebruikt, makkelijk méér dan 1 uur) en daarna C:\Windows\Logs\CBS\Checksur.log checken of er nog problemen gemeld worden.
Analyse van de log (enkele links, allemaal ENG), in het geval er fouten blijven terugkomen, ook na meerdere keren uitvoeren van SURS: hier, hier en hier
b. Hoe de Microsoft site gebruiken voor het opzoeken van de Windows Update foutmelding en dan (hopelijk) een KB artikel van Microsoft teruggemeld krijgen om het probleem te verhelpen: hier
c. Reparatie etc. van Windows Update (zal 99% hetzelfde doen als wat Windows Repair all in One al voor je doet): hier, "OPTION TWO"
d. Installatie van de Convenience Rollup-update (= alle updates van ná Service Pack 1 voor Windows 7): Gaan naar de volgende link: link en de juiste versie aangeven via de knop Downloaden ernaast, en dan klikken op de link in het popup-venster om 'm effectief te downloaden. Doe je dit vanuit Internet Explorer of Edge ipv. Firefox, Google Chrome etc., dan klikken op Toevoegen naast de juiste versie, dan klikken op "Mandje weergeven" en dan op de knop Downloaden.
Voor deze update succesvol te laten zijn moet vooraf in ieder geval KB3020369 update geïnstalleerd zijn. Voor Windows 6 64-bit: hier, voor Windows 7 32-bit: hier

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@srpchulp: Ik had WSUS Offline al genoemd, en (o.a.) jouw handleiding gelinkt, zie vierde paragraaf in mijn vorige posting.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan