Samsung S5 NEO USB verbindingsstand instellen op MTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Samsung S5 NEO USB verbindingsstand instellen op MTP

Kan ineens via SmartSwitch niet meer backuppen. Het toestel wordt in de tool niet herkend (er gebeurt niets).

Nu las ik ergens dat ik de instellingen van USB mogelijk op MTP moet zetten. Heb ik nooit bewust gewijzigd (iets met camera optie als alternatief).

Veel dingen gelezen op internet, maar niets leidt ook maar in enige mate naar de oplossing. Beschrijvingen kloppen niet, afbeeldingen ook niet.

Wie heeft een idee?
 
Hoi Chopra,

Als je de telefoon aansluit zou er een melding moeten komen op zowel de telefoon als op de pc/laptop.
Middels het 'gordijntje' zou je usb verbinding moeten kunnen wijzigen.
Maar als je nooit iets hebt gewijzigd, zou de usb verbinding gewoon op MTP moeten staan ( standaard)
Als de telefoon niet herkend wordt, er gebeurt niets, zou het ook kunnen dat de usb aansluiting van de telefoon stuk is, versleten, is een Samsung kwaaltje...
Een beetje jutteren zou kunnen helpen...
 
Hi Rickvi,

Dank voor je reactie.

Helaas, kabeltje is het niet. Connector smartie ook niet. Ik hoor duidelijk een connectiegeluidje op zowel laptop als desktop.

Blijft vreemd..
 
Gisteren stevig mee beziggeweest. o.a. instelligen reset toestel, draadloos overzetten naar tablet, met het idee vandaaruit weer een poging naar laptop te kunnen doen (hetzij via kabel hetzij via SDkaart).

Maar gelukkig uiteindelijk een ander kabeltje geprobeerd, waarna nu zowel toestel gezien werd door laptop als - toch nog met wat moeite - toestel ook door SmartSwitch herkend werd.

Kan het niet goed met elkaar rijmen: waarom wordt het toestel wél door Windows herkend als apparaat, maar niet door SmartSwitch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan