Bitdefender en Spybot 2.6 .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed, ik lijk eruit te zijn:
Kijk op deze webpagina
Oftewel: Die Bitdefender Threat Scanner is inderdaad een onderdeel van Spybot Search & Destroy zelf

Kijk of de oplossing die in de link geboden wordt je verder helpt.

Tijs.
 
Ken ik en heb ik gedaan: geen resultaat.
Heb norton uitgeschakeld en doe de oefening.
 
Ok, Norton uitschakelen en de installatie van Spybot opnieuw doen, maar met TeaTimer afgezet/niet geselecteerd.
Indien de installatie van Spybot gelukt is, Norton weer aanzetten.

Komen er dan weer foutmeldingen/problemen die met Spybot te maken hebben, dan Spybot deínstalleren en niet meer gebruiken. Per slot van rekening heb je al Norton, dus het nut van Spybot op jouw computer is 0 (of bijna 0).

Tijs.
 
Begrijp niet: installatie Spybot opnieuw doen...waarom ? Ik ben nog bezig met Minitoolbox is het dat wat je bedoelt ?

Hoe krijg ik MTB.txt helemaal op het forum ? Heb daar verleden week ook problemen mee gehad ?
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    48 KB · Weergaven: 41
Ik kies "opslaan als" en zet dat in afbeeldingen. Daar zie ik Mtb.txt. als ik daar op klik gaat dat bestand open zonder problemen.
Als ik het op het forum wil brengen (bijlagen) toevoegen...uploaden...gereed...dan zie ik geen tekst.
Wat doe ik verkeerd ?
 
Norton uitschakelen, daarna Spybot installatie opnieuw doen (zonder TeaTimer, want daar gaat Norton (bijna) zeker problemen mee maken/geven), daarna Norton weer inschakelen, daarna kijken of er geen foutmeldingen ontstaan. Gewoon doen. Komen er weer foutmeldingen, gewoon Spybot definitief deïnstalleren en niet meer (gaan) gebruiken.

De reden van je probleem is nu allang duidelijk (= Norton heeft/maakt ruzie met Spybot), dus je had (wat mij betreft) het hele verhaal van Stap 1 achterwege kunnen laten, maar mooi dat dat nu gelukt is. Ik heb je MTB.txt doorgenomen uit posting #25, en zie geen probleem [ik ben niet zo blij met de installatie/gebruik van AVG Tuneup Utilities, maar dat zal wel niets met je huidige probleem te maken hebben.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zeg dat je "dat het nu gelukt is". Ik veronderstel dat dit op een misverstand berust

Spybot draait normaal en zonder problemen, hetzelfde voor norton.
Het probleem norton was dat hij Minitoolbox blokkeerde maar niet Spybot.

Zolang ik Windows Defender niet een "stop" meegeef heb ik geen error...dus...laat ik het zo.
Waarom het bericht "bitdefender" bevat...
Dus ik neem contact met Spybot en we zien wel...
Ik zoek wel verder. Mysterie niet opgelost.

Toch zou ik nog graag dit opgelost zien, kunnen jullie mij uitleggen hoe het moet ?

Ik kies "opslaan als" en zet dat in afbeeldingen. Daar zie ik Mtb.txt. als ik daar op klik gaat dat bestand open zonder problemen.
Als ik het op het forum wil brengen (bijlagen) toevoegen...uploaden...gereed...dan zie ik geen tekst.
Wat doe ik verkeerd ?
 
Het is gelukt met Stap 1 en met het MTB.txt bestand, zie posting #25. Dus geen idee waarom je daar over doorhamert. Ik ga er (dus) ook geen reactie(s) meer op geven.

Tijs.
 
Wat een prutswerk! Het is werkelijk niet te geloven. Veel mensen denken dat als ze alles maar installeren Hitman Pro, Malwarebytes en honderd van dat soort programma dat de zaak er veiliger op wordt. Dergelijke programma's conflicteren vaak met elkaar en zeker met de 'hoofdbeveiliging'. Gebruik al 10 jaar alleen NIS en nu Norton Security en nog nooit problemen gehad met de beveiliging.
 
@Senso: Helemaal met je eens.

Tijs.
 
@tuurke: En ga leren lezen. Deze hele discussiedraad is daardoor vervuild.
Voorbeeld:
Als ik schrijf:
dus je had (wat mij betreft) het hele verhaal van Stap 1 achterwege kunnen laten, maar mooi dat dat nu gelukt is.
dan is het duidelijk dat "dat" in "dat dat nu gelukt is" (terug)verwijst naar "het hele verhaal van Stap 1" en dus niet naar je (originele) probleem.
Dit voorbeeld geeft dus aan dat je (o.a.) moet gaan leren lezen in context van de zin.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Excuses aan al diegenen die mijn probleem hebben bekeken.
Ik denk wel enige ervaring te hebben; maar terzelfder tijd stel ik vast dat jullie mij bepaalde zaken laten uitvoeren waarbij de suggesties, op bepaalde momenten, snel elkaar opvolgen en ik te vlug reageer en zodoende verkeerde resultaten doorgeef.

Mijn start was verkeerd: ik zie in het “error” bericht “bitdefender” en heb enkel “Windows defender” en denk dat dit hetzelfde is…omdat het probleem zich enkel voordoet als ik Windows defender uitschakel. Ingeschakeld geen probleem, maar probleem dus nog hangende.

Bij een volgende vraag zal ik trachten in de toekomst vraag en antwoord meer tijd te geven.

Sorry en bedankt iedereen.
 
Op zich werkt Windows Defender vrij eenvoudig : als jij geen andere virusscanner op je machine hebt staan, dan wordt Windows Defender automatisch 'actief'. Heb jij wel een andere scanner op je systeem (ic. Norton) dan is Windows Defender niet relevant.
 
Sorry, laten we hier bij houden...
Om de twee dagelijkse updates van windows defender te vermijden wou ik die software uitschakelen of verwijderen: lukt niet, dus ingeschakeld laten.
Ik durf niet meer te antwoorden of een vraag te stellen over dit probleem.
Jullie zijn mijn gezaag waarschijnlijk ook beu...kan dat begrijpen.
Nog een prettige zondag en hopelijk tot nog eens.
 
Norton Security (wat je blijkbaar geïnstalleerd hebt staan, vlgs. je MTB.TXT) zou Windows Defender automatisch uitgeschakeld moeten hebben. Dus dat hoeft (door de installatie van Spybot) niet meer (automatisch) te gebeuren (Windows Defender zou automatisch uitgeschakeld worden bij installatie Spybot (met TeaTimer optie aan) als je niet (eerder) een ander anti-virus programma had geïnstalleerd (=Norton Security), zie deze link).

(Handmatig) opnieuw inschakelen van Windows Defender is dus (in jouw situatie) schadelijk en niet wenselijk. Dat updates van de definities etc. van Windows Defender zouden plaatsvinden terwijl hij wel uitgeschakeld is zou ik nog 'slim' vinden van Microsoft, want dan ben je meteen 'goed beschermd' met de laatste Windows Defender updates als je (al) je 'eigen' security-software (in jouw voorbeeld: Norton Security en Spybot) deïnstalleert en (dus) Windows Defender weer wordt ingeschakeld (door Windows).

Nu begrijp ik 1 ding niet: Hoe kan het zijn dat (vlgs. je laatste posting) Windows Defender ingeschakeld zou zijn terwijl je (maar liefst) 2 'eigen' security-software op je pc hebt? Dat hoort dus niet te kunnen, vandaar dat ik een schermafdruk van het volgende wil zien én ik wil weten of je zélf aan de Windows Defender instellingen bent gaan 'sleutelen' (*) zodat Windows Defender (toch) actief zou zijn (terwijl het eigenlijk (automatisch) uitgeschakeld had moeten staan):
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe

(*) Dit kan (volgens mij) alleen als je eerst in services.msc de Security Center service hebt uitgeschakeld, zodat Windows niet meer checkt of er al andere anti-virus software geïnstalleerd staat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Win D.jpgWin D 2.jpg

Ik heb deze morgen in services Win Def op "handmatig" gezet maar niet gestopt. Op die manier krijg ik geen melding.
Normaal staat die op "starten" en "automatisch".
Enkel stoppen geeft die vervelende melding en waardoor ik genoodzaakt ben om opnieuw op te starten.
 
Dat hoort op handmatig te staan.
Tijs was mij voor toch even mijn verhaal.
Ik durf niet meer te antwoorden of een vraag te stellen over dit probleem.
Jullie zijn mijn gezaag waarschijnlijk ook beu...kan dat begrijpen.

Je kunt alles vragen en antwoorden maar jij moet zorgvuldiger werken, En jij bent niet de enigste. Het begint al bij de vraag en de formulering daar van. Ik heb alles nog eens gelezen en volgens mij komt in post 35 de werkelijke vraag naar voren. Welke indruk geeft dat? Mensen worden het zat als je advies vraagt en vervolgens het toch beter weet en niet hun adviezen opvolgt.
Op zich werkt Windows Defender vrij eenvoudig : als jij geen andere virusscanner op je machine hebt staan, dan wordt Windows Defender automatisch 'actief'. Heb jij wel een andere scanner op je systeem (ic. Norton) dan is Windows Defender niet relevant.
Is dit dan zo moeilijk? Je moet ook zaken accepteren.
Nogmaals nagekeken in W7 en Windows Defender staat niet bij de software/programma's. Ik heb ook gekeken in de lijst van Microsoft Updates, ik zie geen updates van Windows Defender. Toen naar Start en Windows Defender gezocht, gestart en dan staat er Windows Defender is uitgeschakeld!

Jij hebt het constant over 'Norton' maar wat bedoel je daar exact mee? Ik ken Norton Antivirus, Norton Internet Security, Norton Security en Norton 360 en Norton Utilities. Daar erger ik me aan. Geef direct de juiste informatie!
Dan ga ik naar > Configuratie > Systeem en beveiliging > Onderhoudscentrum Daar zie je dat bepaalde zaken Niet worden gecontroleerd. Gaan we naar Windows Firewall dan staat er direct een grote lichtgevende balk met: Deze instellingen worden beheerd via de leverancierstoepassing Norton Internet Security.

Ik zie Windows Defender ook niet staan bij Windows-onderdelen. En dat alles heeft te maken met de inhoud van post 34. Wat ik nu even niet begrijp is dat jij updates van Windows Defender krijgt en ik zie deze niet. Dan zou het mogelijk zijn dat jij deze ingeschakeld hebt staan dan moet je deze uitschakelen als dat kan. Ik krijg de optie inschakelen maar dat ik doe ik natuurlijk niet. Kijk hier ook even naar. Wat Tijs zegt is waar en het zou automatisch moeten uitschakelen maar dat ligt natuurlijk aan al dat prutswerk.
 
Laatst bewerkt:
Senso, kijk ik wil jouw antwoorden...en zie daar is de melding.Win D 3.jpgWin D  4.jpgWin D  5.jpg

Ik hoop dat in de diverse bijlage kan vast gesteld worden dat:
1.Windows Defender wel op mij laptop zit.
2.Dat de melding er terug is...en dus ook niet weg blijft met "handmatig" en dat Win Def gestopt is.
3.Dat de melding enkel zal verdwijnen bij een nieuwe "opstart"
Ik heb deze morgen nog een update gehad van Win Def (kan ook hiervan een bijlage sturen)

Ik heb het probleem NOOIT gehad met Spybot 1.2.6. dus denk ik dat dit mogelijk enkel kan opgelost worden door Spybot indien niet vliegt 6.2 in de vuilbak.
Mogelijk verneem ik van Spybot morgen hoe het kan opgelost worden.
 
Ik wil er nog het volgende over zeggen:
a. [Zoals ook blijkt uit de vorige posting van Tuurke] heeft Windows Defender (blijkbaar) niets te maken met de originele foutmelding. [Uiteraard blijft het kwalijk om te knutselen met het (toch) starten van Windows Defender en het knoeien met de Windows Defender service, maar zijn (blijkbaar) niet relevant voor het probleem.]
b. Ik vermoed sterk dat Spybot 1.2.6 niet Bitdefender bevatte (of een andere versie van Bitdefender etc., dus niet (100%) vergelijkbaar is met Spybot 6.2) danwel dat conflicten met Norton Security zijn geïntroduceerd met updates van Norton Security. Het is sowieso fout om 2 (of meer) realtime scanners tegelijkertijd actief te hebben, zoals Senso al aangaf, vanwege juist het risico op conflicten/foutmeldingen. In posting #23 en (ook) in posting #27 geef ik aan dat TeaTimer van Spybot niet (mee-)geïnstalleerd moet worden terwijl al een andere eigen virusscanner actief is. [Want de installatie van Spybot mét TeaTimer had Windows Defender automatisch laten uitschakelen, maar Bullguard, Norton, Panda en andere 'eigen' anti-virus programmatuur worden niet [automatisch] uitgeschakeld met zo'n installatie.]
c. De link in mijn posting #21 noemt 1 mogelijke reden van het maken van zo'n dump bestand van Bitdefender Threat Scanner, maar (en dat hadden ze in die link wel duidelijk moeten neerschrijven!) er zijn er natuurlijk meerdere redenen mogelijk van het vastlopen/crashen van Bitdefender Threat Scanner, zoals een conflict met 'eigen' anti-virussoftware [zie (ook) b.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan