Bitdefender en Spybot 2.6 .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop niets. En die melding kan mij niets schelen. Natuurlijk zit Windows Defender op jouw laptop! Handmatig is juist, want zo staat die in mijn W7 ook. Hoezo eigenwijs. Hoe durf en kun je na 39 posts nog schrijven dat je NOOIT problemen hebt gehad met Spybot 1.2.6. en dan ga je vervolgens ook nog door met Spybot en je wilt vernemen van Spybot hoe het opgelost kan worden! Begrijp jij dan helemaal niets van wat anderen hier schrijven? Kijk alles wijst erop dat Windows Defender is ingeschakeld. Kunt eenvoudig dit testen door bij Start Windows Defender te typen en vervolgens uit te voeren. Bij een uitgeschakeld WD krijg je de mededeling dat deze uitgeschakeld is. Zo nee, is deze dus ingeschakeld. Is deze ingeschakeld dan kijk je of je deze daar kunt uitschakelen. Volgens mijn laatste link zou dat moeten zijn:

Windows Defender (bereikbaar via het configuratiescherm) is een beveiligingstool die het systeem continu controleert op mogelijke besmettingen van spyware en andere ongewenste software (het is dus geen virusscanner!). Naast de continue beveiliging wordt er dagelijks een scan uitgevoerd (het tijdstip en de frequentie van deze scan kunnen worden aangepast via de optie Hulpprogramma's, link Opties, taak Scan automatisch op mijn computer uitvoeren). Volgens de standaard instellingen worden de scanresultaten met Microsoft gedeeld, maar uit privacyoverwegingen kan dit eventueel via de optie Hulpprogramma's, link Microsoft SpyNet worden uitgeschakeld. Is er geen behoefte aan Windows Defender (bijvoorbeeld omdat andere beveiligingssoftware wordt gebruikt) dan kan deze via de link Opties, taak Administratorbevoegdheden worden uitgeschakeld.

Ik wil niets meer horen over Spybot en andere flutprogramma's, Norton Security kan de hele beveiliging alleen wel af.
 
Die, volgens jou, stomme kloot en die niet luistert en niet leest, is jouw storende postings beu.
Ge steldt mij vragen waar ge alles in twijfel trekt, ik stuur bijlagen die het tegendel aangeven en dan is het weer den "deze" die de ezel is...of begrijp ik ook dat verkeerd ??
Ik antwoord jouw een laatste keer: Start-Defender- en daar staat "service is gestopt" Ik heb hem nu opnieuw op starten en automatisch gezet...anders heb ik opnieuw van de "melding rol"

Antwoord aan Dnties:

Weet niet of Tea Timer bij installatie van Spybot aan- of uitgevinkt was.
Indien gewenst kan ik de huidige installatie ongedaan maken en deze opnieuw opstarten om na te gaan of Tea timer kan in- of uitgeschakeld worden en dat eventueel het probleem oplost ?
 
Je laatste zin is niet duidelijk, maar wat ik eerder al meerdere keren aangaf moet je eens gaan proberen [hier even wat uitgebreider]:
a. Schakel real-time protection van Norton Security tijdelijk helemaal uit (bijv. 1 uur etc.)
b. Deïnstalleer Spybot volledig
c. Installeer Spybot zónder TeaTimer, kijk of de foutmelding over .dmp bestand melding wegblijft. Ik neem aan (zie bijlage/plaatje) dat je daarbij de onderste optie moet activeren tijdens de installatie en dan hopelijk verderop in het installatie-proces ergens TeaTimer kunt uitvinken of deactiveren.
d. Schakel real-time protection van Norton Security weer in, herstart de pc en kijk of de foutmelding over .dmp bestand wegblijft.

Tijs.

1-Install-1-300x231.png
 
Laatst bewerkt:
@Tijs
In post 21staat:
Die Bitdefender Threat Scanner is inderdaad een onderdeel van Spybot Search & Destroy zelf.
To fix this issue:
•Please go to the Spybot program folder and check if a 32kB “SDAV.dll” file is present.
C:\Program Files (x86)\Spybot – Search & Destroy 2
•If the file is not present, please download this file from our “Missing Files” page, and copy it into your Spybot folder to fix this issue.
•This file may have been removed accidentally by another antivirus or security program installed on your PC. Per ongeluk is wel vreemd uitgedrukt! En waarom zou een antivirus of security programma dat de volgende keer niet weer doen?
•If the file is present, please check the file to see if it is the same size as the attached file. (32KB)
•If the file has been corrupted, please replace it with the attached file.

Vervolgens schrijf je:
Komen er dan weer foutmeldingen/problemen die met Spybot te maken hebben, dan Spybot de-installeren en niet meer gebruiken. Per slot van rekening heb je al Norton, dus het nut van Spybot op jouw computer is 0 (of bijna 0).
Mis ik dan iets?
@tuurke
Ik heb nergens gescholden. Ik probeer je met alle mogelijkheid op het juiste spoor te zetten. Maar jij zoekt het veel te ver. Jij bent altijd al weer een stap verder. Problemen oplossen is een kwestie van uitsluiten. Ik trek alles in twijfel, want ik wil de feiten weten. Anders weet ik niet wat iemand aan het doen is. En het bewijs is nu ook weer geleverd. Nogmaals, services van Windows Defender moet op Handmatig > Status gestopt.
Ik wil weten of die Windows Defender nu wel of niet uitgeschakeld is. Is het dan zoveel moeite om dit onder >Start > typ Windows Defender en te kijken welk bericht je krijgt. Dat is alles wat ik vraag. Windows Defender is één van jouw vragen en die foutmelding is een ander probleem. Maar als ik het goed zie is die laatste opgelost maar jij wilt dat niet accepteren omdat je Spybot niet kwijt wilt.
 
@Senso: Ik ben het met je eens dat de functie(s) van Spybot (beduidend) minder relevant zijn als er al een fatsoenlijke anti-virus programma actief is, maar er zijn een paar functies die Spybot doet die (naar mijn inschatting) niet in programma's zoals Norton Security mogelijk zijn. Vandaar dat ik (toch) probeer een werkbare oplossing te vinden waarbij beide programma's op de computer staan.

Uiteraard kan ik instemmen met een uitspraak als: Als je Norton Security op je computer hebt dan heb je voldoende bescherming
maar het kan zijn dat je net even wat extra wilt. Ik heb al ingestemd met je opmerking dat 'zomaar' wat extra 'bescherming' installeren voor leken soms (lees: vaak) hun doel (volledig of gedeeltelijk) voorbijschiet danwel voor problemen (kunnen) zorgen.

Tijs.
 
dnties,

Ik heb a,b en c uit jouw beschrijving uitgevoerd en dus de 2de optie aangevinkt.
Bij de installatie gezocht waar eventueel TeaTimer kon uitgevinkt worden?
Geen spoor van TeaTimer maar wel een ander scherm met diverse mogelijkheden en waar o.a. het volgende punt aangevinkt was:
“Files necessairy for antivirus scan”.
Heb dit vinkje verwijderd…
Sinds de installatie (zo’n 8 uur geleden) lijkt het Bitdefender probleem opgelost.
Ook Windows Defender blijft sinds dan op “uitgeschakeld”.
We zien wel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan