• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal in tekst naar cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hig87

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2017
Berichten
47
Hallo mensen,

Is het mogelijk om een uitgeschreven getal (automatisch) te laten veranderen naar een cijfer? Dus bijvoorbeeld "Vijftig" veranderen in "50"?

Ik heb op verschillende sites gekeken, maar nergens kan ik dit vinden, vandaar mijn vraag hier.

Hoor het graag!
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb geprobeerd om het toe te passen, maar ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe ik VBA moet gebruiken (geen ervaring mee). Goed punt alphamax, hierbij alsnog een voorbeeldbestand:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 35
Je hebt alleen maar getallen onder de honderd? een tot en met tien? en alleen maar tientallen?
Stel dat het voor een bank zou zijn, dan zou de code overweg moeten kunnen met miljoenenbedragen.
 
Laatst bewerkt:
zonder vba moet het ook lukken..
hier een topic uit 2008 dat ook zonder vba werkt

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ers-in-excel?p=2286006&viewfull=1#post2286006
Dit is denk ik makkelijk(er) om te bouwen naar wat je zoekt, het verdiend niet de schoonheidsprijs qua aantal hulpkolommen maar daar als basis zou dit kunnen werken en formules kunnen altijd inelkaar geschoven worden.

maar als het echt zo simpel is als jou voorbeeld dan kom je een heel eind met een vert.zoeken() formule
dan hoef je alleen nog maar een zooi opties voor veel gemaakte spelfouten toe te voegen of via autocorrecties foutieve spellingen laten corrigeren naar de gewenste spelling
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld bestand.xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Als het zo simpel is als in voorbeeldbestandje dan kan je een tabel gebruiken om de waarden op te zoeken.

Edit zelfde idee als @roeljongman
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand.xlsb
    10,7 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan