geen internet op desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Beste allen (ik hoop dat iemand mij wil en kan helpen),

Sinds donderdag al heb ik geen internet op mijn desktop
Heel vervelend als je bedenkt dat ik allerlei werkstukken moet inleveren met deadlines

Ik heb 2 routers Netgear Skyhawk en Ziggo Modem (net nieuw)
Via draadloos netwerk heb ik contact gelegd met een laptop op het netwerk van de nieuwe Ziggo modem.
Dat is gelukt. In ieder geval iets wat werkt. Maar mijn desktop heeft nog steeds geen internetverbinding.
Het is een bedraade internetverbinding en rechts in de taakbalk geeft hij een gele uitroepteken.
Hij zoekt verbinding met de Skyhawk router en ik heb geen idee hoe je hem kan toewijzen naar het Ziggo modem.
Ziggo zelf heb ik 3x gebeld en kan mij niet helpen. (zij zeggen: We leveren een signaal af tot de meterkast. dat is voldoende. Op die houding wil ik later nog actie ondernemen).
Kan iemand mij helpen toch verbinding te zoeken met het Ziggo Modem.
Het gaat om een vrij nieuwe Medion. De verbindding met de Netgear Skyhawk had hij daarvoor altijd goed gedaan.
Oh ja Ik heb maar beperkt verstand vaan computers en netwerken zijn helaas niet mijn ding.
Is er iemand die mij wilen kan helpen? Ik ben nu gehandicapt.....
1000 x dank!
 
Laatst bewerkt:
En hoe hangen de netgear en ziggo dan aan elkaar? Wij hebben geen kristallen bol en zonder informatie kunnen we ook niet verder helpen.

Ziggo heeft overigens gelijk volgens de wet en de geldende contract voorwaarden. Zolang de internet verbinding werkt hebben zij aan hun verplichting voldaan.
 
We willen best helpen, maar dan hebben we meer informatie nodig.
a. Merk + type Ziggo modem
b. Heb je die Ziggo routermodem 'in bridge modus' laten zetten? Indien ja, dan moet Internet via de Netgear Skyhawk worden gedaan (bedraad en draadloos). Bedraad aansluiten op de Ziggo modem levert dan geen Internetverbinding op.
Ook kan het zijn dat je inderdaad alleen een modem van Ziggo hebt, dan (even versimpeld aangegeven) staat die 'direct' al in bridge modus. Dus dan geldt hetzelfde.

Alvast, inhakend op b.: Checken op bridge modus van de Ziggo modem of niet kan op de volgende manier: Log in op de 'website' van de Netgear Skyhawk (ik ga ervan uit dat je de AC1900 versie hebt), en klik op Advanced. Kijk bij het blokje "Internet Port" wat er staat bij "IP Address". Staat daar niet een 10.x.x.x of 192.168.x.x ip-adres, dan staat de Ziggo modem in bridge modus. In dat geval moet je (dus) de netwerkkabel van je desktop verbinden met de Netgear Nighthawk (zie b.)
Gebruikershandleiding Netgear Nighthawk AC1900: hier en de status achterhalen van diverse zaken (incl. de Internet status) wordt besproken op pagina 149 ("View Router Status")

EDIT: Zie dat wampier ook meer informatie wil hebben, vergelijkbaar met de informatie die ik hier vraag.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
geen internet

Nee dat klopt, overigens denk ik niet dat het aan de router zelf ligt.
de Netgear 7000 hangt boven de ziggo modem. Het systeem is een i5 met 8gb intern Medion zoals gezegd.
Systeem is W. 10 met Edge
De opstelling boven elkaar heeft te maken met aansluiting op een thuisalarm.
Volgens de monteur kan het maar heeft de Netgear geen extra functie (zitten elkaar ook niet in de weg)
Het enige waar ik blij van zou worden is sowieso een internetverbinding met een van de router...

Als je nog meer info zou willen (voordat je een oplossing kunt bedenken) dan hoor ik het uiteraard graag.
En wat betreft Ziggo. Ik denk ook dat ze formeel gelijk hebben. Maar denk dat het wat klantvriendelijker kan. Ben inmiddels al 30 jr, klant van ze.
Maar goed wie ben ik....
 
Je hebt nog steeds niet vermeld hoe beide stukken hardware aan elkaar hangen. Kabels ertussen? zo ja, wat gaat via wat? Als ze inderdaad boven elkaar hangen is het toch een kleine moeite om even de kabel in het ziggo apparaat te stoppen en even te checken of het dan wel werkt?
 
geen internet

Modem/Router Ziggo is de connect box
Router is inderdaad de AC 1900 (Skyhawk)
 
Vlgs. de startposting hangt de netwerkkabel van de desktop juist nu in de router van Ziggo, dus niet in de Nighthawk, terwijl ik sterk het idee heb dat het probleem is opgelost als de netwerkkabel van de desktop in de Nighthawk wordt gehangen (in een vrije LAN aansluiting, de Nighthawk heeft er 4 in het linker blok van netwerkaansluitingen als je de achterkant van de router bekijkt).

Tijs.
 
geen internet

Ja inderdaad kabels ertussen, eenmaal geel, eenmaal zwart, en eenmaal blauw en uiteraard de stroom via de adapter.
Ze zijn volgens mij aan elkaar gelusd (heet dat zo) maar hebben elk hun eigen toegangsnaam en code.
Ik weet niet precies wat verder nog aan info gegeven moet worden? Zoals gezegd vergeef het mij dat ik niet veel weet van internetverbindingen en instellingen. Daar waar startpagina opent laat hij nu een pagina met netgear (genie) zien. ook de opmerking beheerderswachtwoord vergeten.
Maar nogmaals hij heeft het ervoor probleemloosl gedaan
 
Nogmaals: Zit de netwerkkabel van de desktop nu in de Ziggo modem of in 1 van de 4 LAN aansluitingen van de Nighthawk? Indien nu in de Ziggo modem, prik die verbinding om naar een vrije LAN aansluiting van de Nighthawk.

Tijs.
 
Ok. Begrijp ik goed dat, wat je ook in je webbrowser van de desktop invult er altijd de inlogpagina van de Nighthawk verschijnt?
Test op de desktop eens met http://www.helpmij.nl in te typen op de adresbalk van je webbrowser van de desktop, dus niet de startpagina.
Werkt dat, dan is er dus geen probleem met Internet-toegang, en moet je gewoon een andere startpagina gaan instellen, zoals (bijv.):
https://www.google.nl
http://www.helpmij.nl
ipv. die inlogpagina van de Nighthawk.

Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is de uitvoer van het volgende (uit te voeren op de desktop):
Maak een snelkoppeling (op het bureaublad, bijv.) naar cmd.exe , rechtsklik erop en kies "Als Administrator uitvoeren".
In het cmd.exe venster:
ipconfig /all
Geef ons de uitvoer (bijv. als schermafdruk) van wat er dan te zien is. Desnoods even het cmd-venster vergroten, want het genereert een hoop uitvoer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan