Help, ik krijg mijn NAT niet open!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Berichten
102
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Ik probeer mijn NAT open te zetten zodat ik online kan spelen met mijn Nintendo Switch. Ik heb mijn NAT daarom open gezet in mijn router settings. Mijn Nintendo Switch gaf echter aan nogsteeds niet te kunnen verbinden. Ik heb vervolgens een static IP gekoppeld aan mijn Nintendo Switch, alle poorten open gegooid en in mijn DMZ settings alles open gezet voor dit IP. Nog steeds werkt dit niet.

Persoonlijk denk ik dat het probleem bij mijn NAT ligt, maar het is wel goed om te vermelden dat Mario Kart wel werkt als ik mijn DNS op 8.8.8.8 zet. Andere games werken echter nogsteeds niet. Wellicht is DNS dus wel het probleem...

Iemand enig idee wat er mis kan zijn en wat ik nog kan doen? Kan het zo zijn dat dit probleem bij het netwerk van mijn gebouw ligt (ik woon op kamers dus heb geen zeggenschap over abonnement of modem)?

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Groet,
Bas
 
Tsja, als er een router(-modem) vóór jouw eigen router staat (bijv. een router van de provider, voor gezamenlijk gebruik binnen jouw gebouw), dan geldt NAT ook op die router. En zoals je al aangeeft: Daar heb je geen controle/beheer over.

DNS heeft niets met NAT te maken. Dat Mario werkt met die 8.8.8.8 DNS server instelling ligt meer aan de 'standaard' DNS server die geldt op jouw netwerk (doorgaans doet je router zelf de DNS resolving).
Hoogstwaarschijnlijk is óf de DNS server 'in je router' te traag óf hij houdt zich niet aan de nieuwste standaard m.b.t. DNS resolving, dus dat het daarom wel werkt als de publieke DNS server van Google wordt ingesteld (= 8.8.8.8), want die is én snel én houdt zich aan de standaard m.b.t. DNS resolving.

Tijs.
 
Hey Thijs,

Bedankt voor je snelle reactie. Bedankt voor de informatie. Goed om te weten dat het NAT niet in mijn handen ligt, dan hoef ik dat iig niet meer te proberen.

Wat betreft het DNS. Heb je enig idee waarom 8.8.8.8 wel werkt met de ene game maar niet met de andere? En heb je wellicht enig idee of er een bepaalde DNS is die ik kan gebruiken die voor een andere game wel werkt?

Groet,
Bas
 
Ik weet natuurlijk niet wat Mario Kart ("MK") allemaal verstuurt naar en ontvangt vanaf Internet, maar als MK geen NAT aanpassing vraagt terwijl andere spellen dat (blijkbaar) wel vereisen, dan zal de communicatie van MK volledig over servers lopen op het Internet terwijl bij de andere spelletjes (ook) direct van-speler-naar-speler contact is.

En nee, er zal (dus) geen DNS server(-instelling) zijn die je bij je NAT probleem zal helpen, want zijn totaal niet gerelateerd.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde laatst van iemand dat wanneer je problemen hebt de Switch met het internet te verbinden, je de Switch helemaal uit moet zetten, en daarna weer aan.
Er schijnen veel mensen connectie problemen te hebben, en dit schijnt bij veel mensen te werken.

Hopelijk heb je er wat aan.
 
Dat schijnt inderdaad voor veel mensen te werken! Helaas is het bij mij niet zo simpel... Toch bedankt voor je reactie ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan