• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze met meer uitkomsten en selecteer + verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
150
Goed ik heb weer eens een vraag waar ik mee worstel.

Ik heb een besturingselement gemaakt waarmee ik een bepaalde leverancier selecteer uit een ander tabblad, dan zou hij bij deze leverancier ook de juiste producten uit de lijst moeten weergeven en niet alle producten die in de lijst staan.
Heb al veel oplossingen gezien op het forum maar niet wat ik zoek.
Ik wil het dus makkelijk maken voor degene die het in moet voeren selecteer de leverancier en dan krijg je vanzelf de lijst met de producten die de leverancier levert en dan klik je op het juiste product en die moet hij dan in cel B10 plaatsen en de rest regelt de boel vanzelf dmv vert.zoeken. weet niet of ik het weer te moeilijk zoek of dat de oplossing eenvoudig voor de hand ligt.
Hoor graag van jullie
 

Bijlagen

  • testbestandje.xlsx
    47,3 KB · Weergaven: 54
dat besturingselement is nu leeg omdat het net als veel andere cellen verwijst naar tabbladen die er niet in zitten of een locatie op jou C schijf..

denk dat je het voorbeeldje ff opnieuw moet uploaden waarin de verwijzingen wel juist zijn
 
Inderdaad ik zie het nu ook, als het goed is heb ik hem nu goed staan, let op het zijn besturingselementen maar mag ook een dropbox of lijst zijn, het gaat er om dat de eerste filter een bepaalde leverancier geselecteerd word uit blad2 en daarbij moet de onderste lijst gevuld worden met de artikelen die bij die betreffende leverancier horen. selecteer je dan 1 van die artikelen dan moet hij geplaatst worden op cel B10 de rest van het blad kijkt met vert.zoeken

Gr Ton
 

Bijlagen

  • testbestandje.xlsx
    39,7 KB · Weergaven: 20
Iets in deze vorm?
 

Bijlagen

  • testbestandje.xlsb
    45,4 KB · Weergaven: 270
het ziet er goed uit maar ik kan het bestandje niet openen, het is een alleen lezen bestand xlsb ipv xlsx
 
Laatst bewerkt:
Heb het bestandje in een andere office versie geopend ( werk normaal met 2016 ) en dan werkt het wel, en ziet er goed uit man ben er blij mee, nog 1 dingetje als je het een paar keer gebruikt dan wordt de listbox steeds smaller, hoe kan dat ? heb al een paar keer de eigenschappen bekeken maar die staan goed en hij zou dus zo moeten blijven staan, is het iets in de vba code waardoor hij niet lekker werkt
 
Je hebt er zelf al knoppen in staan dus het plaatsen van een .xlsx is dan niet logisch. Hoewel ik het probleem van het verkleinen van de listbox niet kan reproduceren zou het kunnen liggen aan het gekozen type listbox. (Form Control of ActiveX control)
 
Kom er net achter dat als het beeld verkleint naar bijv 80% dan doet hij dat en als je gewoon op 100 % laat staan dan blijft hij gewoon staan
Je hebt er zelf al knoppen in staan dus het plaatsen van een .xlsx is dan niet logisch. Hoewel ik het probleem van het verkleinen van de listbox niet kan reproduceren zou het kunnen liggen aan het gekozen type listbox. (Form Control of ActiveX control)
 
Opgelost ben er uit hoor

Als je bij IntegralHeight op true staat dan gaat hij het steeds aanpassen, zet hem op false en hij blijft zijn vorm behouden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan