PC starten ( aanzetten) op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Ik ben op zoek naar een manier om een pc ( hp desktop / i5 processor, Windows 10 pro )
aan te zetten op afstand. Bijvoorbeeld mbv een smartphone .....misschien heeft iemand ervaring met een
goede app voor dit doel ? ( meestal werkt dit dan icm de nic , die "wake on lan" moet ondersteunen.)

Misschien zijn er nog andere mogelijkheden ? via usb , infrarood , radiosignaal of anders....?
Alle suggesties welkom.

bijvoorbaat dank
 
Optie van Frisian is véél logischer en kansrijker dan WoL "over Internet".
Even drie redenen waarom WoL "over Internet" meestal niet werkt:
a. Broadcast van WoL pakket werkt niet (of minstens weinig kansrijk) over routers (portforwarding etc.)
b. Portforwarding zou mogelijk over 2 apparaten moeten plaatsvinden (indien (eigen) router ná Internet router(-modem)), wat de kans het werkend te maken nóg kleiner maakt (zie ook a.)
c. Bij particuliere abonnementen kan het ip-adres van je Internet-verbinding op elk moment gewijzigd worden door je provider, dus krijg je mogelijk "opeens" geen verbinding tot stand, eenvoudigweg omdat je niet weet wat het nieuwe ip-adres geworden is.

Via een cloud oplossing, zoals met zo'n slimme schakelaar, heb je hier allemaal geen last van, dus (wat mij betreft) de enige werkbare oplossing. Mag ook van een ander merk/type zijn als wat Frisian (als voorbeeld) presenteerde in zijn posting, maar vergelijkbare werking/functie moet het wel hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, een slimme schakelaar is in dit geval "slimmer", en aan te raden. Wil je toch creatief zijn dan kan de reactie hieronder uitkomst bieden:

In de pc zitten 2 pinnetjes (er zijn er meer, maar meestal maar 2 voor het aanzetten) welke de pc aan laten gaan. Zodra de pinnetjes met elkaar in verbinding komen (e.g de knop is ingedrukt) dan zal de pc aangaan.
Wat ik vroeger (of zal ik gewoon toegeven dat ik dit nog steeds zo doe..?) deed is het aansturen met een gesimuleerde knopindruk. Dit kan bijv. met een telefoon (1 sms = 1 tril = 1 verbinding) of een emailtje.

Het e-mailtje is het gemakkelijkst mits je de pc ook weer uit wilt zetten op afstand zonder hierbij VNC praktijken voor nodig te hebben.

Knutselen hiermee is altijd leuk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan