• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule op een simpele manier verder kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
Berichten
309
Beste,

Ik zou graag de formule die in het voorbeeld in cel B2 staat verder kopiëren op een eenvoudige manier. De formule in B2 ( idem B3/B4/B5/B6) verwijst gewoon naar een cel in een ander excel bestand. Dit bestand staat in de directory C:\dropbox(EVS)\CF.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de moeite!!Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
 
Er is geen eenvoudige manier.
Mijn advies: zet je brongegevens in één werkmap, op hetzelfde werkblad in plaats van in meerdere losse bestanden.
 
Timshel,

bedankt hoor, maar als het niet mogelijk is om al die gegevens in één werkmap te plaatsen wat is dan de oplossing?
 
Je weet dat alle externe bestanden geopend moeten zijn om die als-formules allemaal moeten wordne berekend?
dus weet niet hoeveel van dit soort formules er in jou echte bestand staan, maar dat kan nogal snel problematisch worden..
 
Waarom is het niet mogelijk om de relevante gegevens uit al die bestanden in 1 bestand te zetten?
 
VenA,

de excel file waar de formules zouden moeten inkomen, is reeds gekoppeld aan een tiental andere excel files. Indien ik al die data in één file moet plaatsen is dat echt niet haalbaar meer. Er komt ook data uit excel files die op hun beurt ook weer een hoop berekeningen maakt.

Rouljongman,

als ik nu één excel file open en ik verander daar een waarde in, daarna opsla en sluit en ik doe dan een andere excel file open en deze moet een waarde hebben uit de file die ik als eerste had geopend dan word deze waarde toch bijgewerkt?
 
Klinkt mij als een nogal ondoordachte opzet. Allerlei bestanden aan elkaar knopen geeft de problemen die je nu hebt.;)
 
@havana, hoe je het ook wend of keert het blijft een foutgevoelige methode, jou verzamelsheet (met die als-formule zoals hier) moet dan wel open staan terwijl je die andere sheet wijzigt.
Als je een sheet wijzigt waar een koppeling naar ligt zonder dat de verzamelsheet openstaat dan worden die koppeling NIET bijgewerkt.
Het is dus niet de vraag of het een keer fout gaat maar wanneer het een keer fout gaat.

Al die losse bestanden met onderlinge koppelingen naar elkaar is als een kaartenhuis, het dondert een keer in elkaar.


maar goed toch maar even meer richting jou vraag..

een oplossing is de link dynamisch maken met hulp van de indirect formule.
je kunt via deze link lezen hoe je via de functie indirect een link kunt bouwen naar een andere werkmap
http://www.contextures.com/xlFunctions05.htm

even stukje naar beneden scrollen er worden eerst een paar andere toepassingen van indirect() uitgelegd.
de info die jij zoekt staat onder: "Create Reference To Different Workbook"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan