Foto in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
841
Ben nog een probleem tegen gekomen op het prog. Word.
Ik ben niet zo goed in dit prog.maar ik probeer een screenchot.jpg in een blanco pagina te zetten,om darna nog een tekst
toe te voegen en het lukt mij niet.ScreenShot002.jpg . En ik krijg dit te zien!
 
Hallo,

Het lijkt erop dat u het jpg-bestand als document in Word probeert te openen. Dat zal niet lukken.
U kunt het volgende doen:

Zodra u het screenshot maakt opent u Word en drukt u op CTRL+V (Plakken). En tadaa, daar is het screenshot.
Gemaakte screenshots kunt u het document in slepen vanuit de verkenner of het bestand selecteren, CTRL+C (kopiëren), Word openen, CTRL+V en dan is hij er ook.
Ten slotte kunt u ook nog Word openen en dan naar het tabblad Invoegen gaan en daar Afbeeldingen aanklikken. Dan krijgt u een dialoogvenster en kunt u door de computer naar het bestand bladeren en deze inladen.

Succes ermee :thumb:
 
Hier hebben we helaas niet zoveel aan, want je beschrijft niet (in detail) wat je gedaan hebt in Word. Je geeft ook niet aan welke versie van Word het over gaat: 2003, 2007, 2010, 2013 of 2016 (=Office365 versie)
Wat je aan het proberen bent in de bijgesloten schermafdruk van je startposting is het importeren van een bestand (zal wel dat screenshot afbeelding-bestand zijn) alsof het tekst bevat, maar dat is natuurlijk niet zo.

Even een korte tour (start even een nieuw, leeg Word document, om mee te oefenen):
a. Lege pagina 'starten': Ctrl+Enter toetscombinatie (je ziet pagina 1 van 1 verspringen naar pagina 2 van 2 in de statusbalk, links)
b. Selecteer op het lint de 'tab' Invoegen, kies voor knop "Afbeelding", blader naar je screenshot afbeelding-bestand, klik die aan en klik op de knop Openen (dubbelklikken op het gevonden screenshot afbeelding-bestand doet hetzelfde).
Of, als (zoals gast0685 suggereert) de schermafdruk op het Windows klembord staat ipv. van in een afbeelding-bestand, dan Ctrl+V om de inhoud van het klembord te plakken in het document.
c. Rechtsklikken op de ingevoegde afbeelding en kiezen onder optie "Tekstterugloop" voor "Boven en onder"

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Gelukt,ik heb de raad van dnties opgevolgd nl. (Even een korte tour, enz........).
Bedankt om mij te willen helpen gast0685 , en in het bijzonder dnties!!!!:thumb::thumb:
 
Tot je dienst, fijn dat je ermee geholpen bent.

Graag nog even deze vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
En als je een recente versie van Word gebruikt, dan kun je natuurlijk prima vanuit Word ook de screenshot maken. Dan kun je zelfs nog veel gemakkelijker werken dan zoals je nu gedaan hebt. Kies dan in het lint <Invoegen>, <Schermafbeelding>, <Schermopname>. Je kunt dan precies selecteren wat je wilt hebben: een openstaand scherm bijvoorbeeld, of een deel van het scherm. Stuk makkelijker!
 
Of ik de recentse versie heb weet ik niet.
Ik heb in het tab. :invoegen: staan, van links naar rechts, afbeelding,onlinafbeelding,vormen,smartart,grafiek,schermopname.
 
Dan ben je er, want het gaat om de optie <Schermopname> zoals ik al aangaf :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan