Game PC upgrade advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietie

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
96
Mijn moederbord begint wat problemen te geven. Ik dacht, een goed moment om te kijken of ik kan upgraden.
Nieuwere spellen wil ik comfortabel kunnen spelen op normale tot hoge settings. Denk aan Overwatch en Battlefield 1.

Specs:
  • AMD FX 8320
  • Asus M5A87
  • DDR 3 4GB (x2) Crucial Ballistix Sport
  • GeForce GTX 970

Recent heb ik al een nieuwe SSD omdat de oude kapot was gegaan. In ieder geval een nieuw moederbord nodig maar de rest weet ik nog niet zo zeker.
Volgens mij zit ik nooit ver boven de 50% aan geheugengebruik maar CPU zit soms wel erg dicht bij de 100%.

Wat kan ik het beste doen? Budget niet echt een probleem.
 
En wat wil je er maximaal aan uit geven?

Videokaart kan nog prima mee maar vrijwel alle moederborden zijn voor DDR4 geheugen, zeker die voor de AMD Ryzen, zijn nog wel 1151 Intel borden voor DDR3.
 
Ik weet niet zeker of ik zo'n AMD Ryzen wil, zei men niet dat het juist slecht was voor gaming?

Tot maximaal 2K wil ik er aan uitgeven. Maar omdat de videokaart nog wel prima is denk ik dat het voor een stuk minder kan?
 
Huidige PC verkopen vind ik zonder omdat de kast en schrijven nog nieuw zien. Ik probeer dan alleen de componenten te verkopen dat ik niet meer gebruik (behalve moederbord).

De test die je liet zien is van de Ryzen 5, ik zie op Azerty dat de nieuwe AMD Ryzen 7 1800x is? Als ik de nieuwste haal, welk moederbord en geheugen kan je dan aanraden?
 
Product : Corsair CX Series Modular CX600M - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V - 600 Watt - 80 PLUS Bronze - 100-240 V - Active PFC

Is ook al redelijk oud, is het genoeg?

Kan ik mijn huidige CPU koeler gebruiken? Cooler master hyper 212 Evo
 
Laatst bewerkt:
als alleen het moederbord is wat problemen geeft zou ik es kijken naar een nw moederbord met 16 GB bijpassend geheugen (aanbevolen BF1) (bron : https://www.battlefield.com/nl-nl/games/battlefield-1/tech) en een recentere videokaart, eventueel met de 8350 processor.

Je behoud hierbij al je overige componenten.
Wat is er trouwens mis met je huidige moederbord?

EDIT: info bron BF1 toegevoegd
 
Laatst bewerkt:
Een aantal chips worden blijkbaar te warm. Hierdoor reset de CPU om af te koelen naar minimale kloksnelheid. Terwijl dat CPU zelf niet te warm wordt. Dus wat extra koeling en of heatsinks kunnen ook al helpen.

Maar ben niet echt tevreden over performance in games en volgens mij ligt dat vooral aan processor.
 
Toch voor een i7 gegaan. Werkt als een tiet, bedankt voor advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan