Welke pc voor gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael30

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2017
Berichten
5
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De 1e is niet leverbaar, de 2e heeft geen besturingssysteem een een niet gespecificeerde AMD FX processor, en de 3e is ook niet leverbaar.
Valt dus weinig over te zeggen hoewel de 3e mij de beste keuze lijkt gezien er een laatste generatie Core i5 in zit i.c.m. DDR4 geheugen en een budget videokaartje, had beter een GTX 1060 kunnen zijn..
 
ik zat aan 600 euro te denken, maar het mag max tot 800 euro
maar wat ik belangrijk vindt is dat gta v en planet coaster soepel loopt
 

De derde optie is de beste game pc van deze drie. Beste processor, zelfde grafische kaart als de eerste optie. De 2e optie is het minste van de drie; slechtere processor en grafische kaart dan de andere twee opties, en ook geen Windows.

Bij gaming moet je voornamelijk letten op de grafische kaart, daarna op de processor, dan eventueel de hoeveelheid RAM. Er zijn sites waarop je grafische kaarten en processors kunt vergelijken, zoals http://cpu.userbenchmark.com/.

Of je een game kan draaien kan je online checken met verschillende tooltjes. Bijvoorbeeld http://www.game-debate.com/can-I-run/.

Edit: meer informatie over de eerste Compugear PC hier en hier. Heb even gecheckt, en deze zal GTA V moeten kunnen draaien op medium tot high (resultaten). Met de Core I5
7400 van PC 3 die je noemt draait het nog beter. Planet Coaster heeft een stuk zwaardere systeemeisen, voor PC 1 zegt de tool dat je op medium settings kan spelen (resultaten). Neem je PC 3, dan hoef je alleen nog 8GB RAM extra toe te voegen om deze op medium tot high settings te draaien (bron).
 
Laatst bewerkt:
Kijk naar de specs voor een soepel draaiende pc,
Planet Coaster:
Processor: Intel i7-4770 or AMD FX-8350
Memory: 12GB RAM
Graphics: nVidia GTX 980 (4GB)/AMD R9 380 (4GB)
DirectX: Version 11
Storage: 8GB available

GTA-V vraagt alleen 65 GB aan opslag zie specs:
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive


Ikzelf denk niet dat je er met 800 euro komt ..
 
dus als ik het goed begrijp is de computer wat lange Pier zegt het snelste
MEDION AKOYA PC P5398 I
 
Recommended specs zijn dit:
Planet Coaster: i7-4770 + 12GB + GTX-980
GTA V: i5-3470 + 8GB + GTX-660

Planet Coaster is dus bepalend of de pc wel of niet stroperig is.
Als je deze specs omzet naar pc's die momenteel worden aangeboden dan heb je nodig:
i7-6700 + 16GB + GTX-1060

Met andere woorden, je hebt een
- processor nodig die een kwart sneller is dan de i5-7400.
- graphics nodig die de helft sneller is dan de GTX-1050.

Dat gaat nooit lukken onder de 1000 Euro.

Noot: als je van de minimum specs uitgaat dan draait het met een i5-7400 en GTX-1050 maar het voelt wat stroperiger of je mist features. Ze adviseren niet voor niets de "recommended" specs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan