• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help: Voorwaardelijke opmaak over twee tabbladen met redelijk wat criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland035

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2015
Berichten
291
Beste forumleden,

Ik ben bezig een dynamische planning op te stellen waarbij meerdere planningen in één worden gevoegd. Hierbij heb ik één algemene planning om werknemers op een bepaald project te zetten, maar heb ik ook een vakantieplanning (tweede tabblad).

Momenteel heb ik met hulp van dit forum al de voorwaardelijke opmaak voor elkaar gekregen, zodra er in de algemene planning dubbele waarden in dezelfde kolom voor komen (om niet een werknemer twee keer in te plannen op dezelfde dag).

Nu zou ik ook graag willen dat hij de ingeplande werknemer rood maakt in de algemene planning (of een melding geeft) zodra er op diezelfde dag iets ingevuld staat onder zijn naam in de vakantieplanning.

Voorbeeld bestand:
Bekijk bijlage Planning_vb.xlsm

Op beide tabbladen staat in rij 4 (verborgen) de datum weergegeven. Ik denk dat dit het beste referentiepunt is om mee te werken. Maar omdat de algemene planning redelijk dynamisch is doordat er een week toegevoegd kan worden en er eventueel ook oude weken verwijderd gaan worden, weet ik niet hoe ik deze het beste kan gaan.

Heeft iemand hier ideeën over?

Elke hulp is welkom.

--UPDATE--

TL;DR
Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer persoon A wordt ingepland voor een willekeurig project in de sheet "Algemene planning" op 30-06-2017 er een melding wordt gegenereerd (of opmaak van de cel) zodra op diezelfde datum (30-06-2017) er een opmerking is geplaatst achter Persoon A zijn naam in de sheet "Vakantieplanning"?

In beide sheets is in rij 4 (verborgen) de gehele datum weergegeven.
 
Laatst bewerkt:
Bumpen na 1 dag mag denk ik wel. Maar als een vraag al meer dan 180 keer bekeken is, dan is er iets wat de helpers afschrikt. Een voorbeeldbestand hoort de kern van de vraag weer te geven en heeft niet als doel om het complete project op te lossen. Dus om tot de kern van de vraag terug te komen zie bestandje.

Je zal wel consequent moeten zijn met de invoer van de achternaam en voorletters anders werkt het natuurlijk niet.
 

Bijlagen

  • Planning_vb.xlsb
    26 KB · Weergaven: 75
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan