• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere resultaten VERTIKAAL ZOEKEN, INDEX en VERGELIJKEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

TWDR

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2017
Berichten
53
Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan. Ik zoek al een tijdje naar een manier om meerdere resultaten op te zoeken dmv VERTIKAAL ZOEKEN of INDEX/VERGELIJKEN.

Ik wil voor het nummer 888888 alle waardes in de eerste kolom weergeven (zie voorbeeld). Hoe fix ik dit?

rbmqs7udal3fn.png

Bovenstaand is trouwens een voorbeeld. Ik wil het toepassen voor een personenbestand met bijna 50.000 rijen waarbij ik de waarde in de 1e kolom wil weten voor een specifieke waarden in kolom 20 (die vaker voorkomt). De waarde in kolom 20 staat gesorteerd.
 
Hier toch een oplossing vermits er op het andere forum ook geen resultaat is:
 

Bijlagen

  • meer resultaten index formule(cobbe).xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 500
Het bestand van Cobbe, met een extra variant die gewoon met "enter" (dus niet "ctrl/shift/enter") wordt bevestigd.
 

Bijlagen

  • Copy of meer resultaten index formule(cobbe).xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 395
Indien je mijn formule aanpast zoekt deze in het hele bereik B1:H19 naar de opgegeven waarde:

Code:
=ALS.FOUT(INDEX($B$1:$B$19;KLEINSTE(ALS(($C$1:$H$19)=$J$3;RIJ($C$1:$H$19);999);RIJ()));"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan