• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand Voorraad beheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Academy

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2013
Berichten
23
Hallo mensen,

Ik heb op jullie website een klasse voorraad beheer bestand gevonden dat aan mijn verwachtingen voldoet, doch...
... zijn er misschien experts die het originele Excel bestand nog hebben, waarop de gehele VBA codes werken, zoals in de getoonde userform bijlage?
Hier en daar zal ik zelf wat aanpassingen moeten doen, maar daar moet ik zelf nog wel uitkomen lijkt me. Ik bedank mij in ieder geval alvast voor de genomen moeite

Bij voorbaat dank. :thumb:
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheer.jpg
    Voorraadbeheer.jpg
    172,9 KB · Weergaven: 213
Hallo Peter B,

Dank voor je reactie...

Nee... dat bestand heb ik reeds, maar hier kan ik binnen het userform, geen nieuwe artikelen mee aanmaken.
Wat ik graag zou willen is het originele Excel bestand waarbij alle macro's in het userform werken.
Verschillende macro's zijn in dat bestand verwijderd, om het naar wens aan te passen voor gebruiker blackshadow1960.

Ik heb zelf een donkerbruin vermoeden dat de leden SjonR en/of Cobbe het originele bestand nog wel ergens hebben.
Zij waren het die het uiteindelijk naar de wens hebben aangepast voor blackshadow1960.
 
Laatst bewerkt:
Is het dit bestand?
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheer userform(cobbe).xlsm
    39,1 KB · Weergaven: 153
Beste Cobbe,

Dat is inderdaad het bestand waar het om gaat. :thumb:
In dit bestand zijn er dus diverse macro knoppen die helaas niet werken. (nieuwe artikelen, bestellijst en dergelijke)

Dit is naar mijn mening, een wat uitgeklede versie van het originele (volledig werkende) bestand. - denk ik.
Als het bestand dat jij als bijlage hebt gegeven, het originele bestand is, dan houd het natuurlijk op.
 
Beste Acadamy,

Het is niet toegestaan om uw probleem in de thread van een ander te zetten.
Ik heb daarom uw bericht in de originele vraag weggehaald.

m.v.g,
Mastermindzh
 
Beste Acadamy,

Het is niet toegestaan om uw probleem in de thread van een ander te zetten.
Ik heb daarom uw bericht in de originele vraag weggehaald.

m.v.g,
Mastermindzh

Geachte, Mastermindzh

Mijn welgemeende excuses. Dat was uiteraard niet mijn bedoeling.
Niet wetende dat ik iets fout had gedaan. Vandaar dat ik ook een
nieuwe post heb aangemaakt. Toch bedankt voor de informatie.

m.v.g., Academy
 
Kan iemand mij helpen met dit voorraadbeheer bestand door het werkende te krijgen,
zodat alle functies binnen dit programma doen wat ze moeten doen?

Aanmaken nieuwe artikelen.
Zo weet ik helaas niet hoe ikzelf de knop "toevoegen aan artikellijst" aan de praat krijg?
Ik kan wel alle velden invullen, maar het nieuwe artikel word niet toegevoegd aan de voorraadlijst.

In bestellijst zetten.
Idem voor de knop "In bestellijst zetten" werkt helaas niet. Het gekozen artikel, met te weinig voorraad word niet overgeheveld naar de bestellijst.
Is bij deze knop ook een mogelijkheid aanwezig, dat er een textbox verschijnt die aangeeft, dat het artikel daadwerkelijk in de bestellijst is geplaatst?

Bij voorbaat dank. :thumb:
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheer userform(cobbe).xlsm
    43,1 KB · Weergaven: 60
Academy,

Ik heb een poging gedaan.
Ben geen programmeur maar denk dat het deels werkt.

Voor een verbetering of aanvulling, moet je echt iemand hebben met verstand van VBA.

Suc6
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheer userform.xlsm
    37,1 KB · Weergaven: 143
Laatst bewerkt:
Academy,

Ik heb een poging gedaan.
Ben geen programmeur maar denk dat het deels werkt.

Voor een verbetering of aanvulling, moet je echt iemand hebben met verstand van VBA.

Suc6


Geachte ExcelAmateur,

TOPPIE!! :thumb:

Ik wil me dan ook bedanken voor de snelle reactie. Het werkt voor mij nu naar behoren. Was ikzelf nooit uitgekomen. Dank.
Er zijn binnen het bestand hier en daar wat velden overbodig, maar daar ga ik proberen zelf een oplossing voor te vinden.

Nogmaals bedankt voor uw hulp. :thumb:
 
Graag gedaan, voor zover het werkt.
Als iets niet werkt, dan ga ik de code met F8 doorlopen.
Zo kun je zien wat er gebeurt, daar waar het misgaat de code proberen aan te passen.
 
Het overzetten van producten werkt helaas nog niet. Als ik een product waarvan de voorraad te laag is, naar de bestellijst wil verplaatsen, blijft deze nog altijd leeg.

Handig om te weten van die F8 functie. Dat wist ik niet.
 
Ik wat in elkaar zitten prutsen.
Het is dus niet perfect. (dit zal wel door iemand gedaan worden, denk ik)

Zie het bestandje met uitleg in het ROOD
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheer userform_2.xlsm
    43,5 KB · Weergaven: 204
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan