witte webpagina internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ribbetje1968

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Berichten
27
hallo ,

Heb de laatste dagen problemen bij het weer keren van een webpagina via pijltje vorige op browser krijg ik in plaats van de vorige pagina dat ik heb bekeken een witte webpagina , wat zou de oplossing kunnen zijn

dank bij voorbaat
 
Is dit op elke website zo? Dus ook op Helpmij als je een paar pagina's bezocht hebt?

Is dit alleen op 1 website, dan eens aangeven welke het is, want dan ligt het doorgaans aan de programmering van de website.

Tijs.
 
voorbeeld op helpmij werkt alles goed maar als ik terug keer krijg ik google niet meer maar wel witte pagina
 
Dat is niet wat ik vroeg: Bezoek een paar pagina's op Helpmij, doe 1x "terug" en kom je dan terug op de vorige pagina (van Helpmij dus) die je (vlak) daarvóór had bezocht?
Als dit inderdaad werkt, maar op sommige andere sites niet, dan ligt het aan de programmering van die websites, daar kun je niets aan doen.

Wat je kunt proberen op 'foute' websites is de Alt-toets vasthouden terwijl je op "terug" klikt. Er is een kans dat Internet Explorer dan kan 'ontsnappen' aan die websites. Terug naar je startpagina gaan kun je altijd doen met de "huisje" knop van Internet Explorer, dus zo kun je aan 'foute' websites ontsnappen naar je startpagina. Een versimpelde uitleg over 'fout' gedrag van websites m.b.t. de werking van "terug" staat hier, en is meestal (JavaScript) script-gerelateerd.

Begrijpen we trouwens goed dat het probleem vooral/alleen optreedt als je iets opzoekt in Google, op de webpagina met de resultaten van Google klik je op een link en dan vanuit die link kom je met "terug" niet meer terug naar Google (de pagina met de Google zoekresultaten)?
Indien ja, dan zou je kunnen kijken naar deze video en (dus) in Internet Explorer kijken of google.com , google.nl , google.be , google.ie etc. staan in de lijst met domeinen die in "Compatibiliteitsweergave" moeten worden getoond in Internet Explorer en zo ja, alle google varianten te verwijderen uit die lijst:
a. Klik op het "radertje" rechts boven in Internet Explorer
b. Kies voor "Instellingen voor compatibiliteitsweergave"
c. Alles waar het woord google in voorkomt aanklikken en op "Verwijderen" klikken. Zet ook het vinkje in "Compatibiliteitsijsten van Microsoft gebruiken", als dat vinkje er nu niet in staat.
d. Internet Explorer volledig afsluiten, Internet Explorer weer opnieuw starten en kijken of het probleem voorbij is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ja dat wilde ik zeggen ik kan terug keren tot ik normaal weer op de homepagina van google moet komen maar in plaats van google krijg ik een witte pagina , het is dus de google webpagina dat moeilijk doet
 
Ok, ik ben net klaar met het volledig maken van mijn vorige posting. Kijk nog een keer naar posting #5, met name de derde paragraaf over Compatibiliteitsweergave, maar evengoed kan het zijn dat je zodanig slecht geprogrammeerde websites bezoekt dat wij geen hulp kunnen bieden (zie ook posting #5).

En: Voortaan duidelijker en vollediger in je startposting aangeven wat er nu precies aan de hand is, want o.b.v. je huidige startposting zou de lezer het idee krijgen dat de "terug" knop altijd resulteert in een blanco pagina!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De browser even resetten zou een optie kunnen zijn.

@ribbetje1968 : in je vorige berichten las ik overigens niets over het 'merk' browser; IE, Firefox, Edge, Chrome............? Maar los daarvan : iedere browser heeft wel een optie, in Chrome is dat bijvoorbeeld :
 

Bijlagen

  • reset.jpg
    reset.jpg
    104,8 KB · Weergaven: 68
@gast0225: Dat het IE is blijkt uit de titel van deze vraag: "witte webpagina internet explorer "
Vandaar dat mijn instructies/postings zijn uitgegaan van Internet Explorer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Aha, de titel, daar had ik overheen gelezen.

Reset van IE.
 

Bijlagen

  • IE reset.jpg
    IE reset.jpg
    142,7 KB · Weergaven: 73
@gast0225: Voordat we 'met grof geschut' aan de slag gaan (zoals browser reset): Kijk even hier (een posting van vandaag!) waar e de Waele hetzelfde ondervindt m.b.t. Google zoekresultaten in Microsoft Edge.
Dat is iets te toevallig, als je begrijpt wat ik bedoel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig eerder ook wat over gelezen (hier en elders ook): Er is een workaround die geprobeerd kan worden door de 2 vragenstellers:
Zet Google instant-voorspellingen uit in de Google zoekvoorkeurenpagina
Dus "Nooit Instant-resultaten weergeven" instellen.

Andere workaround (net zoals Alt+<klikken op terug>, zie posting #5, tweede paragraaf) is de pagina refreshen (bijv. via de knop naast de adresbalk of via F5 functietoets).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan