• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in kolom op basis vn waarden in andere kolom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deftone82

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2017
Berichten
9
Ik zit met volgend gegeven: een tabel met een kolom namen en een kolom met cijfers.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om Excel automatisch de cijfers samen te laten tellen a.d.v. van de namen in de andere kolom?

het ziet er dus ongeveer zo uit
Janssen 5
Derickx 8
Peeters 10
Janssen 3
Devries 2
Derickx 8
Janssen 8

Ik wil de waardes van Janssen samenstellen, die van Derixk, Peeters, Devries...etc...

Is dit mogelijk met een formule?

alvast bedankt voor jullie input!
 
Kijk eens naar SOM.ALS
 

Bijlagen

  • som_als (rdg).xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Zonder formule maar met een draaitabel.
 

Bijlagen

  • som_als (rdg).xlsb
    10,4 KB · Weergaven: 28
Bedankt heren! Hier ben ik al iets mee!
Ik begrijp het toch goed dat ik wel telkens nog die naam minstens één keer in een andere kolom moet zetten, om te laten zoeken?
Of het ook mogelijk om Excel automatisch te laten zoeken en bij iedere nieuwe naam opnieuw te laten optellen?

En is dit ook mogelijk om twee tabellen als vergelijking te gebruiken?
Janssen Eddy 10
Janssen Frank 5
Devries Peter 3
Janssen Eddy 2

Ik heb een tabel met een 8000 (al dan niet dubbele) namen...
 
Dat doet de draaitabel automatisch. Als je nieuwe gegevens aan de tabel toevoegt dan moet je de draaitabel even vernieuwen.
 
Ik krijg alles in de lijst, maar hij telt de twee achternamen samen, ook als er twee verschillende voornamen zijn...
Hij zou dus per unieke record (voornaam+achternaam) het totaal getal moeten weergeven.

Wat betreft die draaitabel ben ik wel een volledige leek...

Alvast bedankt!

Groeten,

Pascal


Telling test.jpg
 
ipv een plaatje kan je beter een excelbestand plaatsen. Wijzig de rapportindeling naar 'tabelweergave' en 'alle itemlabels herhalen'. Als je dan ook nog de subtotalen weghaalt dan ben je er.
 
Hoi

Ik ben met deze vraag uiteindelijk gestopt wegens tijdsgebrek, maar deze week stelden ze zich opnieuw.
Misschien kan ik rechtstreeks aan jullie de oplossing vragen ipv uren te zoeken hoe het moet....

Hierbij de link naar het bestand op Google drive. (ik weet niet hoe ik hier rechtstreeks bestanden moet uploaden).

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Via draaitabel kom je tot deze:
 

Bijlagen

  • oppervlakte per eigenaar(cobbe).xlsx
    535,4 KB · Weergaven: 35
Via draaitabel kom je tot deze:

Hoi Cobbe, héél hartelijk bedankt voor je moeite! Dit is wat ik zocht!

TOPPIE!

Nog een bijkomende vraag :eek:: Kan ik tellen hoeveel unieke records ik krijg bij een bepaalde selectie? Ik wil bijvoorbeeld weten bij hoeveel mensen de oppervlakte kleiner dan 2 hectare is...de filter kan ik instellen, ik zou nu alleen willen zien hoeveel unieke records heb...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan