Zyxel SBG3300 web interface login probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmartThinker

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Berichten
241
een vriend geeft me een Zyxel SBG3300 VDSL2 router (met een hoop aan extras) kado omdat hij het volgens hem niet meer doet.
mijn oogjes lichten op.

maar.......

ik sluit hem aan. mooi ding. power lampje doet er belachelijk lang over om de check up te doen voor apparaatje online komt maar ik had de tijd :)
wlan lampje komt up. ik zie de SSID. code op bodem kastje werkt en ik kom op de router.

Web interface......wil inloggen...bingo.....kom er niet in.....dus factory reset.....gaat als een speer.....

maar nu kom ik er nog steeds niet in. Ik krijg dus wel login scherm. staat keihard SBG3300 naam in beeld (is dus ook niet perongeluk van andere router op netwerk)
ik probeer alles: user/1234 admin/pasword admin/1234 Admin/1234 user/password.....ik heb ze echt allemaal gehad.

niet in de te komen.........
(wifi werkt/ internet werkt/dhcp werkt ---- alleen de webinterface dus niet/kan niks configureren)


kastje opgemaakt en nog gekeken naar een jumper voor een andere reset maar die is er niet....

ik kom dus echt niet verder......hoop dus dat er nog iemand is die iets aan kan dragen wat ik over het hoofd heb gezien.
 
Uit de handleiding:
How do I use the reset button, and what parameters will be reset by the reset button?
You can use a blunt pointed object (e.g. paperclip) and insert it into the little reset button hole beside the power connector. Press down the reset button and hold down for approx. 5 seconds, the unit will be reset.
When the reset button is pressed, all the device parameters will be reset back to factory defaults, including password and IP address.
The default IP address is 192.168.1.1, default password is 1234

Verderop staat:
The device is shipped with the following factory defaults:
1. IP address = 192.168.1.1, subnet mask = 255.255.255.0 (24 bits).
2. DHCP server enabled with IP pool starting from 192.168.1.33.3.
Default user’s username/password = user/1234

Dus er zijn 2 opties:
a. Staat in de webinterface zowel een username als password invulbaar, dan
als username invullen: user
als password invullen: 1234
b. Staat er alleen een wachtwoord in te vullen: 1234

Werkt dit niet, dan nog proberen:
c. Username leeglaten en alleen een password invullen: 1234

En werkt ook dat niet dan is het apparaat echt stuk (of je factory reset is niet gelukt).

Het is inderdaad een mooi apparaat [vermits in orde] waar veel op in te stellen is. Storingen/defecten heb ik, bij de 4 ervan die ik bij zakelijke Internet-klanten inrichtte, nooit gehad.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
had het userveld leeglaten nog niet geprobeert. handleiding spreekt over admin (allemaal klein) en 1234. maar ik ga proberen zonder
 
Inderdaad zijn er 3 smaken mogelijk:
Username: admin
Password: 1234

Username: user
Password: 1234

Username: leeg laten
Password: 1234

En als dat niet werkt, dan geldt wat ik al schreef:
En werkt ook dat niet dan is het apparaat echt stuk (of je factory reset is niet gelukt).

Overigens kan de provider evt. zijn eigen firmware erin gezet hebben, met eigen admin wachtwoord etc., maar zoals hij van Zyxel vandaan komt geldt bovenstaande.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ging niet om een router van een provider maar om een losse aankoop waar de factuur niet van is bewaard.

Ondertussen contact gehad met ZyXel en die zijn bereid hem na te kijken opbasis van serie nummer en niet op factuur.

Keurige service dus.
Als blijkt dat apparaat niet voldoet krijg ik een nieuwe.

warme douche voor ZyXel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan