Harde schijf kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stephan1964

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2012
Berichten
6
Hallo,
Ik heb een soortgelijk probleem:
Overal stond normaal ook een F: schijf vermeld.
Nu is deze vermelding overal verdwenen! HELP!
Ik denk dat op de plaats van F: nu "Door systeem gereserveerd" staat ( bij Schijfbeheer)?
Ik weet ook even niet meer wat er allemaal op stond.Schijfbeheer screenshot.jpg
Ik heb een screenshot van Schijfbeheer toegevoegd.
 
Beste Stephan1964.
Ik heb je vraag een eigen topic gegeven, inbreuk in iemands ander topic is niet toegestaan en onoverzichtelijk.
Succes met je vraag.
 
Het is allemaal heel simpel, het enige wat je moet weten (desnoods maak je je systeemkast open, en dan weet je het):
Hoeveel fysieke harde schijven heb je in je computer zitten? Zijn het er 2, dan is er helemaal niets aan de hand, want de partitie die "door systeem gereserveerd" is hoeft helemaal geen schijfletter te hebben om je systeem goed te laten werken. Sterker nog: Het is fout om die partitie een schijfletter te geven, want je moet nooit er iets op (willen) zetten: Er wordt wat opgezet tijdens de installatie van Windows en sommige pc-fabrikanten zetten er (ook) nog wat op, maar het is dus geen gewone partititie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Afgezien van wat Tijs hierboven aangeeft:
De "Door systeem gereserveerd" -e partitie is maar 100 Mb groot waarvan 18 Mb is gebruikt....
Wat wil je vandaag de dag in godsnaam met 100 Mb......25 mp3-tjes opslaan...?:shocked::rolleyes:
 
Jaja, er is helemaal geen ruimte om nog een "F:" te kunnen hebben.
Geen USB stick erin gehad?

En waarom is die 100MB partitie in UDF gepartitioneerd?
Een virtuele cd/dvd speler die dat heeft gemaakt?
 
@JACKALL > Nooit mijn intensie geweest om inbreuk te plegen.
@dnties > In mijn systeemkast zie ik drie fysieke harde schijven. Weet echter niet welke wat is.
@Scrapheap > Indien iemand geen / niet veel verstand heeft van computers en hij/zij stelt hier op HelpMij een vraag, dan wil dat niet automatisch zeggen dat je diegene mag afrekenen op het feit dàt ie er weinig verstand van heeft > Anders zou ik hier in de eerste instantie geen vraag hebben gesteld, niet waar ?!
@Lange Pier > " Geen USB stick erin gehad? En waarom is die 100MB partitie in UDF gepartitioneerd? Een virtuele cd/dvd speler die dat heeft gemaakt?" >
Geen USB stick erin gehad. En wat is UDF ? Verder heb ik geen virtuele cd/dvd speler, slechts een fysieke.
mvg,
 
Zet de PC uit, haal de kabels, vermoedelijk sata kabels, even van de schijven en sluit ze weer aan, eerst aan 1 kant en erna aan de andere, je weet niet welke niet wordt gezien, start op, de schijf is terug?
 
@dnties > In mijn systeemkast zie ik drie fysieke harde schijven. Weet echter niet welke wat is.

EDIT: Probeer eerst de tip van Lange Pier (posting #7), mogelijk brengt dat de derde schijf terug zichtbaar in Windows en de BIOS.

Zijn die 3 schijven allemaal aangesloten, dus dat ze stroom krijgen via een kabel vanaf de computervoeding en er een datakabel vanaf gaat naar het moederbord?
Indien ja, dan zou je in de BIOS moeten gaan kijken welke schijven er gezien worden (minimaal 2, hopelijk 3) en op welke SATA aansluiting op het moederbord die dan zijn aangesloten (let op: Echt harde schijven, dus niet CD/DVD spelers etc.) en de naam en de grootte, zodat je weet welke schijf van de 3 blijkbaar in Windows niet te zien is. Stel dat je er maar 2 ziet genoemd in de BIOS, ook die gegevens opschrijven, want dan kun je afleiden welke van de 3 fysieke schijven niet door je BIOS wordt gezien (dus (waarschijnlijk) ooit die F: schijf bevatte maar nu (hoogstwaarschijnlijk) vervangen moet worden).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier en dnties,

Bedankt voor het advies.
Ik ga 't doen en kom daarna met het resultaat bij jullie terug.

MVG, Stephan1964
 
Beste Mensen,
Mijn probleem is nog niet opgelost,
omdat ik het de afgelopen tijd erg druk had met andere zaken.
Ik heb er nog niets aan kùnnen doen.
Dit even ter informatie.

mvg, Stephan1964
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan