Legitimatiebewijs etc. ongeldig maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.660
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Hoe en met welk programma kan ik documenten , jpg, pdf etc. op een snelle en eenvoudige manier ongeldig maken. Dus een grote overlappende tekst bijvoorbeeld. Dit is een kopie, ongeldig etc. Steeds meer bedrijven/banken/organisaties vragen kopieën op. Ik kan ze scannen (waardeloze hp-scannner) als pdf en jpg's maken.
 
Zo'n beetje met elk programma : als je een .jpg in Paint, Word, Powerpoint, Publisher of whatever voor programma waarin je een afbeelding kunt plaatsen / invoegen, dan kun je er vervolgens wat 'overheen' plaatsen. Hetzelfde geldt voor een .pdf. Ook die kun je in Word openen en vervolgens er 'iets mee doen'.
 
Via Word geprobeerd en lukt niet. Kan met geen mogelijkheid het tekstvak draaien. Is ook niet transparant. Hier staat een voorbeeld en dat is alles wat ik wil. Daar moet ik toch geen halve dag over doen om alles uit te zoeken hoe dat moet.
 
Via Word gaat dit prima, net zoals in de andere progjes die ik noemde. Dat voorbeeld dat je linkte is niet veel anders dan wat ik in Word heb geproduceerd hieronder. (kostte nog geen 2 minuten)

Foto hondje is een .jpg, het tekstje daaronder is een onderdeel van een .pdf die ik in apart leeg Word'vel' heb ingeladen, vervolgens heb ik een tekstvak aangemaakt de tekst van de .pdf in het vak geplaatst en roteren maar!

De .pdf heb ik v.w.b. de tekst wat ingekort, om de gehele bijlage qua grootte hier te kunnen plaatsen.

Zeker als jij bijv. een legitimatiebewijs als .jpg hebt ingescand is het helemaal doodsimpel : open Word, kies voor afbeelding invoegen en je kunt met die afbeelding in Word alles doen wat jij lollig vindt. Een .pdf vergt iets meer handelingen (zoals ik die hierboven noemde, want een .pdf op zich is niet roteerbaar, vandaar de tekstvak-invoeg-kopieer-plak handelingen). Daarom doe je er het handigste aan om elk document als .jpg in te scannen, dan hoef je in (bijv.) Word het .jpgtje alleen maar als Afbeelding in te voegen om derhalve met de minste handelingen je doel te bereiken.

Tot slot het 2e documentje : daar in de plaatjes een tekstvakje ingevoegd met het woordje "ongeldig". Voilá.

Echter, veilig is het zo nog niet;

daarom de aanvullende tip / waarschuwing : als jij de bijlagen die ik plaatste opent, dan kun je de tekstvakjes met 'ongeldig' erin ook zo weer verwijderen. Dát biedt dus geen bescherming. Handiger is om het uiteindelijke documentje, (zie draaien-2.docx) uit te printen en opnieuw als (bijv.) .jpg in te scannen en dat uiteindelijke .jpgtje als afbeeldingsbijlage in de mail mee te sturen. Op deze wijze is het jpgtje onbewerkbaar voor de ontvanger.

Onbewerkbaar in die zin dat de ontvanger nog wel een ander tekstvakje over het woordje 'ongeldig' kan gaan plaatsen, maar als je dat woordje 'ongeldig' maar groot genoeg hebt gemaakt, dan is het legitimatiebewijs sowieso niet meer bruikbaar als de ontvanger eigen tekstvakjes over het woordje "ongeldig" gaat plaatsen, zéker als je het woord cursief door je legitimatie laat 'lopen'.
 

Bijlagen

  • draaien.docx
    38,8 KB · Weergaven: 44
  • draaien-2.docx
    43,5 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik ga door met Paint.Net. Ik breng de tekst aan en verwijder wat nodig is. Ik ga er van uit dat na het opslaan deze wijzigingen niet meer ongedaan kunnen worden gemaakt. Als dit wel kan dan hoor ik dit graag.
 
Da's één de appjes die ik niet ken / nooit gezien. Waarom Paint.net als het in Word zo eenvoudig is?
 
Ik zie dat jij dat hondje draait maar ik moet de tekst diagonaal hebben. En dat tekstvak is met geen mogelijkheid te draaien. Ook kunnen in Word zaken wellicht ongedaan worden gemaakt en dat moet niet. Dus dan kies ik jpg en van die pdf maak ik ook een screenshot. Met Paint.NET kan ik gemakkelijk verwijderen en tekst horizontaal toevoegen. Ik denk dat de problemen mede veroorzaakt worden door de verschillende versies van Word. Ik heb Word 2007 en op internet staan stap voor stap de instructies en dan lukt het draaien niet. Maar in ieder geval bedankt voor jouw hulp. Ik stop er mee, want het kost mij zo te veel tijd en moeite.
 
Dan heb je mijn vorige bericht niet goed begrepen. Je kunt letterlijk ALLES doen met de tekst én het plaatje in Word. Enige dat je hoeft te doen is het plaatje of als het een tekstvak is, 1x aanklikken en dan verschijnt het roteertekentje boven het plaatje. Wat ongedaan maken betreft : dan heb je de laatste 2 alinea's van mijn vorige bericht niet goed gelezen.

Hieronder heb ik niets anders gedaan dan
Word starten, op het lege vel op het scherm kiezen voor "invoegen", "afbeelding". That's it. Kijk in de cirkel naar het roteerteken.

roteerteken.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik, jij roteert het hondje maar voor het tekstvak is er geen rondje.
Wat ongedaan maken betreft : dan heb je de laatste 2 alinea's van mijn vorige bericht niet goed gelezen.
Mijn opmerking daarover had betrekking op de uitvoering in Paint.Net. Maar ik zie nu dat een stuk tekst van mij ontbreekt. Ik vroeg mij af of je de wijzigingen in Paint.Net na het opslaan nog ongedaan kunt maken. Ik werk met Word 2007. Kijk jij eens op onderstaande afbeelding of je het roteerteken ziet en draaien is inactief. Ook in meer opties voor draaien is draaien inactief.
Word tekstvak draaien.jpg
 
Wat het aanpassen betreft, lees je eigen bericht (7) en dan met name het laatste gedeelte van de 1e regel nog eens, daar staat écht Word.

Ik zie dat jij dat hondje draait maar ik moet de tekst diagonaal hebben. En dat tekstvak is met geen mogelijkheid te draaien. Ook kunnen in Word zaken wellicht ongedaan worden gemaakt en dat moet niet. Dus dan kies ik jpg en van die pdf maak ik ook een screenshot. Met Paint.NET kan ik gemakkelijk verwijderen en tekst horizontaal toevoegen. Ik denk dat de problemen mede veroorzaakt worden door de verschillende versies van Word. Ik heb Word 2007 en op internet staan stap voor stap de instructies en dan lukt het draaien niet. Maar in ieder geval bedankt voor jouw hulp. Ik stop er mee, want het kost mij zo te veel tijd en moeite.

Ook het tekstvak kan gedraaid worden, zie wederom in de rode cirkel. (Hoe meen je dat ik anders die tekst eerder in dit topic had kunnen draaien?)
 

Bijlagen

  • draaiteken.jpg
    draaiteken.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Welke versie van Word heb jij dan? Dus er is maar één cirkeltje boven het plaatje en niet boven het tekstvak? Want als ik op het tekstvak klik komt daar geen cirkeltje boven. En als ik op het plaatje klik komt er een groen cirkeltje en daar kan ik het plaatje draaien maar het tekstvak niet.
 
Office 365 en Office 2016. Je ziet het in mijn vorige bericht, er staat toch echt een rotatieteken boven het tekstvak met als gevolg dat het naar rechts draaien van het tekstvak het onderste plaatje oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Het is nu wel duidelijk. Zo werkt het in Word 2007 niet. Ik heb onderstaande gevonden en geprobeerd en dan verschijnt het rotatieteken wel boven het tekstvak. Het is helaas nog een heel gepruts om het goed te krijgen want bij het draaien verdwijnt de tekst in de afbeelding. Moet je dat weer uitzoeken. Kost veel te veel tijd en je kunt nu zelf wel zien hoe dat komt. Jij bent er van overtuigd dat het rotatieteken er staat en het staat er niet. Dus dat is heen en weer en schiet totaal niet op. Bedankt voor de hulp en dit is einde verhaal.

Tekst draaien in Word 2007
VRIJDAG 06 APRIL 2012 OM 15:16:40

Soms wil je ook een woord of een korte tekst in een Word-document kunnen draaien. Zoals je ook een afbeelding kunt draaien. Hoe doe je dat.
1. Selecteer eerst de tekst.
2. Klik op Kopiëren.
3. Klik op het pijltje van het pictogram Plakken.
4. Klik op: Plakken speciaal.
5. Selecteer in het nu geopende venster: Afbeelding (Windows-metabestand).
6. Klik op: OK.
7. Klik nu op de tekst.
8. Er verschijnt dan een kader rond de tekst met een ronde groene knop in het midden.
9. Ga met de muisaanwijzer op die knop staan en druk op de linkermuisknop.
10. Houdt de linkermuisknop ingedrukt en beweeg naar links of rechts.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het wel kan in Word 2007, misschien niet via een Tekstvak, maar wel zo : Klik
 
@gast0225
Geprobeerd via post 14 > Invoegen > Vormen Dan RMK tekst toevoegen Dus dan neem ik aan dat je op dat moment de tekst kan invoeren. > Gereed Vervolgens staat er in die topic > als je nu naar eigenschappen van deze rechthoek gaat...

Waar zit die optie Eigenschappen dan? Het rotatieteken staat er wel en het vak draait maar de tekst niet.
Ik heb wel twintig variaties geprobeerd maar het is om moedeloos van te worden. Ik stop er definitief mee, want dit is niet meer leuk.
 
Tja, misschien iemand die meeleest en Word 2007 heeft? Ik kan het helaas niet simuleren, maar zoals je in dat gelinkte topic kon lezen werkte de oplossing daar in 2007.

Die optie betekent met je muispunt de rand van het vak opzoeken en als je daar boven bengelt dan verschijnt er een tekentje waarop je rechts moet klikken, dan verschijnt de mogelijkheid 'eigenschappen'.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan